تاریخ انتشار :شنبه ۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب : 83560
زیست آنلاین: در سال گذشته تعداد فزاینده ای از "گونه های مرموز" که از دیدها پنهان بودند، یافت شدند، که تا حدودی ناشی از افزایش بارکدینگ DNA است. روشی که می تواند با استفاده از واگرایی ژنتیکی، گونه های جانوری و گیاهی را شناسایی و از هم متمایز کند.
سیاره ما ممکن است از نظر بیولوژیکی، متنوع تر از آن چه باشد که قبلا تصور می شد
به گزارش زیست آنلاین، کشف گونه های جدید آلوئه ورا، خفاش های دماغ برگی آفریقایی و آفتاب پرست ها که در چشم انسان ها گونه های شبیه به هم به نظر می رسند اما در واقع تعداد زیاد و جدا از هم هستند، محافظان محیط زیست را هیجان زده و نگران کرده است.

دانشمندان می گویند سیاره ما ممکن است از نظر بیولوژیکی، متنوع تر از آن چه باشد که قبلا تصور می شد و تعداد کل گونه ها می تواند بسیار بیشتر از تخمین فعلی، یعنی 8.7 میلیون گونه باشد.

اما اکتشافات رمزآلود معمولاً به این معنی است که گونه هایی که زمانی رایج و گسترده در نظر گرفته می شدند، در واقع چندین گونه هستند و برخی از آنها ممکن است در معرض خطر انقراض باشند و نیاز به محافظت فوری دارند.

لمور موش Jonah، تابستان امسال یافت شد اما در حال انقراض است. از گونه Popa langur تازه مشاهد شده در میانمار، که قبلاً با گونه دیگری اشتباه گرفته شده بود، تعداد حدود 200 عدد باقی مانده است و به دلیل از بین رفتن زیستگاه و جنگل زدایی، احتمالاً در معرض خطر انقراض طبقه بندی می شوند.

کشف این گونه های مرموز تا حدی ناشی از افزایش بارکدینگ DNA است. روشی که می تواند گونه های جانوری و گیاهی را با استفاده از واگرایی ژنتیکی آنها شناسایی و از یکدیگر متمایز کند. فیلهای آفریقایی، مارهای انگور هندی و پرندگان نئوتوپیک آمریکای جنوبی از جمله موارد رو به رشد کشف شده هستند. احتمالا در سالهای آینده، هزاران گونه دیگر، از موجودات زنده و نمونه های موجود در موزه ها کشف خواهد شد.

منبع: Guardian

https://zistonline.com/vdcbgsbw.rhbf0piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما