تاریخ انتشار :پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب : 83555
زیست آنلاین: اتحادیه اروپا از ژانویه، صادرات زباله های پلاستیکی تفکیک نشده به کشورهای فقیر را ممنوع می کند.
اتحادیه اروپا صادرات زباله های پلاستیکی به کشورهای فقیر را ممنوع می کند
به گزارش زیست آنلاین، بر اساس قوانین جدید، واردکنندگان و صادر کنندگان زباله باید در مورد چگونگی مدیریت محموله های خطرناک توافق کنند.

ویرجینیاوس سینکویچیوس، کمیسر محیط زیست اتحادیه اروپا گفت که قوانین جدید اصلاحیه مقررات حمل و نقل زباله در سال 2006 ، صادرات پلاستیک های طبقه بندی نشده را به کشورهای کمتر صنعتی شده خارج از سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD) را به طور کامل ممنوع می کند.

این اقدامات پس از ممنوعیت واردات پلاستیک در سال 2018 در چین و اظهارات دوستداران محیط زیست مبنی بر اینکه پسماندها در سایر کشورهای آسیایی مانند مالزی سرانجام به اقیانوس ریخته می شود، انجام خواهد شد.

سینکویچیوس، وزیر اسبق اقتصاد لیتوانی گفت که حتی در داخل OECD که از ۳۷ کشور تشکیل شده است، هرگونه صادرات زباله های پلاستیکی خطرناک در اتحادیه اروپا که "بازیافت سخت" تلقی می شود، نیاز به مجوز قبلی از طرف کشور وارد کننده و صادر کننده دارد.

سینکویچیوس اضافه کرد: زباله های پاک و غیر خطرناک، برای بازیافت، تحت شرایط بسیار سختگیرانه، می توانند به کشورهای غیر عضو در OECD، فرستاده شوند  و تأکید کرد که تغییر این قانون، یکی از قسمتهای اصلی تلاش سبز اتحادیه اروپا برای ایجاد "اقتصاد دایره ای" است. این قوانین جدید، که از اول ژانویه اجرایی می شود، همچنین بر حمل و نقل پلاستیک در اتحادیه اروپا با 27 عضو نیز حاکم است.

از سال 1950 تقریباً 6.3 میلیارد تن زباله پلاستیکی تولید شده است که 12 درصد آن سوزانده شده، کمتر از 10 درصد بازیافت شده و تقریباً 80 درصد آن دور ریخته یا دفن شده است.

به گفته سینکویچیوس، سال گذشته، اتحادیه اروپا 1.5 میلیون تن زباله پلاستیکی صادر کرد که بیشتر آن به ترکیه و کشورهای آسیایی مانند مالزی و اندونزی بوده است.
منبع: DW

https://zistonline.com/vdcfttdc.w6dmtagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما