تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب : 83543
زیست آنلاین: در روزهای واپسین دولت ترامپ، حدود ۳۰ درصد از مناطق حفاظت شده حیات وحش ملی قطب شمال آمریکا، برای پروژه استخراج نفت جدا شد.
به گزارش زیست آنلاین، این تصمیم جمعه گذشته توسط اداره مدیریت زمین که وظیفه مدیریت مربوط به استخراج نفت را بر عهده دارد اعلام شد. مناقصه در اختیار قرار دادن زمین برای ۶ ژانویه برنامه ریزی شده است اما طبق برنامه ریزی های اداره مدیریت، شرکت ها از روز دوشنبه فرآیند ارسال پیشنهادات را آغاز خواهند کرد.

کاهش سرزمینهای حفاظتی در حالی صورت می گیرد که وزارت کشور ایالات متحده برای این طرح دفاعیه قانونی آماده می کند و دولت ترامپ تلاش می‌کند تا یک قرارداد نفتی را تنها چند هفته قبل از حضور جو بایدن بر مسند ریاست جمهوری که مخالف حفاری پروژه های نفتی هست، مهندسی کند.

اداره مدیریت زمین اعلام کرد که پس از بررسی اظهارات مخالفان حفاری، که نگران گله های گوزن کانادایی که از دشت های شمالی و ساحلی استفاده میکنند بودند و همچنین از حامیان این پروژه که پیشنهاد هایی را درباره وجود سایت هایی که احتمالاً نفت در آنها وجود دارد، وسعت این پروژه را کاهش داد. برنامه ریزی اصلی برای جدا کردن مساحت حدود ۶۰۰ هزار هکتار بود که پس از بازنگری این مقدار به حدود ۲۲۰ هزار هکتار کاهش پیدا کرد.

مخالفان از جمله کمیته راهبری گوییچ که نماینده مردم بومی گوییچ در شمال شرقی آلاسکا و شمال غربی کانادا است، ۴ دادخواست ارائه دادند که در آنها خواهان لغو این طرح هستند.

مدیر اجرایی این کمیته راهبردی اخیراً اعلام کرد کاهش اندازه وسعت پروژه، مواضع مخالفان را تغییر نخواهد داد. وی گفت هر گونه مزاحمت یا اختلال در دشت ساحلی حمله مستقیم به شیوه زندگی و مردم گوییچ است.

یک قاضی فدرال در آلاسکا هفته گذشته گفت که امیدوار است تا روز مناقصه در ۶ ژانویه بتواند طرح را متوقف کند.

جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا  گفته است که می خواهد به دشت ساحلی پناهگاه، حفاظت دائمی از توسعه نفت اعطا کند. گزینه وی برای وزارت کشور، دب هالند، مخالف سرسخت پروژهای حفاری در پناهگاه ملی حیات وحش در قطب شمال است.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcc1pq4.2bq108laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما