تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب : 83542
زیست آنلاین: انتظار می رود شش نوع رویداد آب و هوایی خشکسالی، آتش سوزی، طوفان، سیل، گرم شدن اقیانوس ها و بالا آمدن سطح آب دریا که در سال 2020، ایالت مین را تحت تأثیر قرار داده است، در سال های آینده نیز اتفاق بیفتند زیرا تغییرات اقلیمی کماکان بر این ایالت تأثیر می گذارد.
ایالت مین آمریکا در سال 2020، شش رخداد مربوط به گرمایش زمین را تجربه کرد
به گزارش زیست آنلاین، انتظار می رود شش نوع رویداد آب و هوایی خشکسالی، آتش سوزی، طوفان، سیل، گرم شدن اقیانوس ها و بالا آمدن سطح آب دریا که در سال 2020، ایالت مین را تحت تأثیر قرار داده است، در سال های آینده نیز اتفاق بیفتند زیرا تغییرات اقلیمی کماکان بر این ایالت تأثیر می گذارد.

همه این پدیده ها می توانند به یک عامل مربوط شوند: افزایش دما. همانند بقیه نقاط کره زمین، به طور کلی هوای گرمتر بر ایالت مین نیز تأثیر می گذارد و عامل الگوی هوای شدیدتری است که اغلب منجر به شرایط گرمتر و خشک تر، همراه با طوفان های مرطوب و قوی تر می شود.

"سین برکل"، استاد اقلیم شناسی دانشگاه مین گفت: آب و هوای گرم باعث تغییراتی در گردش جوی می شود که احتمال رخداد حوادث شدید، از جمله خشکسالی کوتاه مدت شدید و طوفان های بادی همراه با بارندگی شدید را بیشتر می کند. در تابستان 2020 ، دمای بالایی در سراسر قطب شمال ثبت شد و از نظر کمترین میزان یخ دریا در سپتامبر، 2020 دومین سال بود.

به گفته برکل، اقیانوس اطلس شمالی نیز در تابستان امسال دمای تقریباً نزدیک به رکوردی داشته است، كه به یك ركورد فصل طوفان آتلانتیك منجر شد كه 30 طوفان گرمسیری اتفاق افتاد.

دما در خلیج مین طی یک دهه اخیر به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده و آن را به یکی از سریعترین افزایش دما در اجسام موجود در دریا بر روی زمین تبدیل کرده است.

گرمترین سال ثبت شده در خلیج مین، سال 2012 بود. اما گرمترین میانگین دمای روزانه ثبت شده در خلیج در تابستان امسال و در 14 آگوست با دمای 69.85 درجه فارنهایت ثبت شد.

همچنین در بین طوفان های شدید در این ایالت، کمبود بارش بارزتر شده و منجر به خشکسالی های چند ماهه می شود.

مین یکی از شلوغ ترین سالهای خود از نظر آتش سوزی را در سال 2020، با 1150 مورد آتش سوزی تجربه کرده است که بیشترین آتش سوزی در این ایالت از سال 1985 و بیش از دو برابر میانگین سالانه از 2016 تا 2019 بوده است.

منبع: bangordailynews

https://zistonline.com/vdcb5sbw.rhbfapiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما