تاریخ انتشار :دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۵۹
کد مطلب : 83541
رئیس جمهور آینده آمریکا می‌خواهد مبارزه با تخریب محیط زیست و تغییرات آب و هوایی را ستون اصلی سیاست‌های دولت‌ قرار دهد و صدها هزار شغل جدید ایجاد کند؛ مسیری کاملا متفاوت با آنچه ترامپ پیمود و آسیب‌های جدی به بار آورد.
بایدن برای مقابله با تغییرات اقلیم چه خواهد کرد؟
به گزارش زیست آنلاین، جو بایدن، رئیس جمهور آینده ایالات متحده آمریکا تیم زیست محیطی خود برای مبارزه با تغییرات اقلیمی را معرفی کرد. او هنگام معرفی آنها در شهر ویلمینگتون (ایالت دلور) هشدار داد: «ما در یک بحران هستیم» و خواستار تلاش ملی در مبارزه با تغییرات اقلیمی شد.

بایدن مبارزه با تغییرات آب و هوایی را هم‌وزن مبارزه با پاندمی کرونا دانست و گفت که کار در این زمینه باید سریعا آغاز شود و «این آسان نخواهد بود، اما ضروری است».

رئيس جمهور آینده آمریکا برنامه‌های بلند پروازانه‌ای دارد. او از جمله می‌خواهد چندین میلیون ساختمان را در سراسر کشور از نظر مصرف انرژی بازسازی کند. از دیگر وعده‌های او این است که برق مورد نیاز ایالات متحده را تا سال ۲۰۳۵ از راه‌هایی تامین کند که عاری از تولید گازهای گلخانه‌ای باشند. از دیگر برنامه‌های بایدن گسترش استفاده از خودروهای برقی و ساخت نیم میلیون ایستگاه شارژ برای اتومبیل‌های برقی است.

سیاست جدید، مشاغل جدید پروژه‌هایی که جو بایدن در دستور کار دولت‌ آینده قرار داده می‌تواند به شکل گسترده به ایجاد مشاغل جدیدی در ایالات متحده بیانجامد. به عنوان مثال میلیون‌ها لوله گاز و نفت فرسوده در سراسر آمریکا وجود دارد که بایدن قصد دارد بلافاصله نوسازی آنها را در دستور کار قرار دهد. این برنامه ۲۵۰ هزار شغل ایجاد می‌کند و تغییری عمده در مسیری است که ترامپ در چهار سال گذشته طی کرد.

دونالد ترامپ، رئيس جمهوری فعلی آمریکا بارها گفته است در این تردید دارد که آیا تغییرات آب و هوایی «اساسا وجود دارند یا خیر و اگر چنین است، آیا توسط انسان ایجاد شده‌اند؟» در دوران ریاست جمهوری او ایالات متحده از توافق نامه پاریس برای کاهش گازهای گلخانه‌ای خارج شد. اکنون بایدن اعلام کرده است که در دوره او کشورش بلافاصله به توافقنامه پاریس بازمی‌گردد.

ترامپ همچنین بسیاری از مقرراتی را که آژانس محیط زیست آمریکا (EPA) برای حفاظت از محیط زیست گذاشته بود، از رمق انداخت یا به حالت تعلیق درآورد. تیم بایدن باید در کارزاری گسترده تلاش کند آسیب‌های سنگین چهار سال گذشته را جبران کند.


تیم جدید با روی کار آمدن جو بایدن تیم زیست محیطی جدیدی وظیفه حفاظت از منابع طبیعی و زیست محیطی آمریکا را بر عهده می‌گیرد.

دب هالند وزیر کشور آینده آمریکا مسئولیت مدیریت آن‌دسته از منابع طبیعی را بر عهده دارد که در مالکیت دولت است؛ به عنوان مثال پارک‌های ملی. وزارت کشور در ایالات متحده در مقایسه با کشورهای اروپایی، بیشتر وظایف منطقه‌ای مربوط به اقلیم طبیعی را به عهده دارد. هالند نخستین وزیر این کشور از میان بومیان آمریکا است.

مایکل ریگان، رئیس آژانس حفاظت محیط زیست ایالت کارولینای شمالی، و برندا مالوری، وکیل مشهور محیط زیست نیز اعضای این تیم هستند. این گروه همچنین توسط جینا مک کارتی، رئیس آژانس محیط زیست ایالات متحده در دوره باراک اوباما تقویت می‌شود.

https://zistonline.com/vdca6mna.49ney15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما