تاریخ انتشار :دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب : 83536
زیست آنلاین: واحد انرژی های تجدیدپذیر جنرال الکتریک به عنوان تامین کننده توربین های بخش سوم و پایانی بزرگترین مزرعه بادی جهان انتخاب شد.
استفاده از توربین های غول پیکر در فاز نهایی بزرگترین مزرعه بادی جهان
به گزارش زیست آنلاین، بر اساس اعلامیه SSE Renewables، از یک نسخه توربین غول پیکر  Haliade-X چهارده مگاواتی برای استفاده در یک پروژه مربوط به کشور انگلیس به نام Dogger Bank C استفاده خواهد شد. در دو فاز قبلی، یعنی Bank C و Bank A، از توربین‌های ۱۳ مگاواتی Haliade-Xاستفاده شد.

Dogger Bank C یک سرمایه گذاری مشترک بین Equinor و  SSE Renewables است. توافقنامه خرید، خدمات و نوع گارانتی در سه ماهه نخست سال آینده نهایی خواهد شد. اگر همه موارد مطابق برنامه ریزی ها پیش برود نصب توربین های فاز سوم در سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد.

ابعاد این توربین بسیار قابل توجه است به طوری که طول پره های آن ۱۰۷ متر و ارتفاع آن ۲۴۸ متر می باشد.

هالفدان بروستاد، معاون رئیس Dogger Bank در Equinor، در بیانیه ای گفت که نوآوری در این توربین نقش زیادی در کاهش هزینه های انرژی بادی فراساحلی داشته است. وی افزود: این توربین های پیشرو در جهان به ما کمک می کنند تا با حداقل هزینه ممکن، برای میلیون ها نفر در سراسر انگلیس برق تجدیدپذیر تولید کنیم.

 مزرعه بادی Dogger Bank، در آبهای ساحلی شمال شرقی انگلیس واقع است و ظرفیت کل آن، پس از احداث، 3.6 گیگاوات خواهد بود.

 شرکت های Equinor و SSE هر دو، این مزرعه بادی را "بزرگترین مزرعه بادی فراساحلی جهان توصیف کرده اند که توانایی تأمین برق میلیون ها خانه در انگلیس را دارد.

 در اوایل ماه جاری، هر دو شرکت Equinor و SSE، ده درصد از سهام این پروژه در دو فاز اول را به شرکت ایتالیایی Eni فروختند. در حال حاضر سهام Equinor و SSE درDogger Bank A & B، هر کدام چهل درصد است.

منبع: cnbc

https://zistonline.com/vdcepn8v.jh8xxi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما