تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب : 83517
آزمایشگاه تست پنل‌های خورشیدی پژوهشگاه نیرو، همزمان با روز پژوهش آغاز به‌کار کرد.
راه‌اندازی آزمایشگاه تست پنل‌های خورشیدی
به گزارش زیست آنلاین، این آزمایشگاه که به همت پژوهشگاه نیرو راه‌اندازی شده است، در فاز نخست امکان انجام آزمون‌های نمونه در کشور نظیر آزمون تعیین بیشترین توان، آزمون ضرایب دمایی، آزمون دمای کارکرد نامی سلول، آزمون بازده در شرایط استاندارد، آزمون عملکرد در شدت تابشی پائین، آزمون بازرسی الکترولومینسنس، آزمون مقاومت عایقی را فراهم می‌آورد و در ادامه و با تجهیز کامل، امکان صدور تائیدیه استانداردهای تائید صلاحیت محصول و استانداردهای تکمیلی را فراهم خواهد ساخت.

بنا بر این گزارش، حمایت از تحقیقات، توسعه فن‌آوری و بومی سازی صنعت فتوولتائیک در کشور، مشاوره به نهادهای حاکمیتی و سرمایه‌گذاران خصوصی از جمله اهداف راه‌اندازی این آزمایشگاه مرجع است.

راه‌اندازی این آزمایشگاه تحقیقاتی، زمینه‌ساز افزایش کیفیت پنل‌های خورشیدی مورد استفاده در کشور و کنترل کیفیت ماژول‌های فتوولتائیک است.

این گزارش حاکی است، در سالیان اخیر به واسطه حجم عظیم سرمایه گذاری در حوزه تولید برق و انرژی خورشید در دنیا، شاهد رشد سریع فناوری و کاهش چشمگیر هزینه‌های تولید ماژول فتوولتائیک بوده‌ایم که با توجه به پیش‌بینی موسسات معتبر دنیا، در آینده نزدیک ارزان‌ترین روش تولید برق در جهان خواهد بود.

در ایران نیز در سال‌های اخیر، حجم مالی قابل توجهی به حمایت از خرید برق نیروگاه‌های تجدیدپذیر اختصاص یافته که عمده آن مربوط به تولید برق از نیروگاه‌های فتوولتائیک بوده است.

توجه ویژه به کنترل کیفیت محصولات مورد استفاده در این حوزه، کمک شایانی به حفظ سرمایه‌های مصروف کشور در این بخش نوپا خواهد کرد و از هدر رفت سرمایه‌های اجتماعی جلوگیری و در نهایت منجر به توسعه صنعت و ترویج این انرژی پاک و سبز در کشور خواهد شد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)

https://zistonline.com/vdcd5k0j.yt0sf6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما