تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 83511
زیست آنلاین: اوایل سال آینده میلادی، ایالات متحد آمریکا، اجلاس اقلیمی اقتصاد های بزرگ دنیا را در 100 روز ابتدایی ریاست جمهوری جو بایدن برگزار خواهد کرد.
به گزارش زیست آنلاین، بایدن در تلاش است تا در اولین روز ریاست جمهوری خود، به توافق نامه پاریس بپیوندد تا اقدامات بین المللی آب و هوا را تقویت کند.

رهبران 75 کشور جهان بدون حضور یالات متحده آمریکا، اواخر هفته گذشته در نشست مجازی جاه طلبی اقلیمی (Climate Ambition Summit) که به مناسبت پنجمین سالگرد توافق پاریس به میزبانی سازمان ملل، انگلیس و فرانسه برگزار شد شرکت کردند.

عدم حضور ایالات متحده، اهمیت تعهدات جدید کشورها از جمله سایر اقتصادهای بزرگ مانند برزیل، روسیه و اندونزی در زمینه مقابله با بحران آب و هوا را نشان داد.

بایدن در بیانیه ای گفت: من بلافاصله، کار با همتایانم در سراسر جهان را برای انجام همه آنچه که ممکن است انجام دهیم، از جمله دعوت از رهبران اقتصادهای بزرگ برای اجلاس آب و هوا در 100 روز اول کاری من، آغاز خواهم کرد. ما کارهای اساسی را که شهرها، ایالت ها و مشاغل مختلف برای کمک به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و ایجاد آینده ای پاک تر انجام می دهند، ارتقا خواهیم داد. ما فعالان، از جمله جوانان را که همچنان زنگ هشدار را به صدا در می آورند و از کسانی که در قدرت هستند، تغییر، مطالبه می کنند، از نزدیک گوش خواهیم داد و با آنها تعامل خواهیم کرد. "

وی بار دیگر تعهد خود را برای قرار دادن ایالات متحده در مسیر انتشار صفر خالص کربن تا سال 2050 تکرار کرد و گفت این اقدام برای اقتصاد و کارگران ایالات متحده خوب است. 

وی افزود: ما همه این کارها را با دانستن اینکه فرصت عظیم اقتصادی برای ایجاد شغل و رفاه در داخل و صادرات محصولات تمیز ساخت آمریکا به سراسر جهان داریم، انجام خواهیم داد.

منبع: Guardian

https://zistonline.com/vdchzmn6.23nxzdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما