تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۴۲
کد مطلب : 83510
زیست آنلاین: نخست وزیر نیوزلند، در واکنش به توئیت های تونبرگ در کنایه به اقدامات اقلیمی نیوزلند، گفت این کشور بیش از آنچه که فعالان پیشنهاد می دهند در حال انجام کار است.
آردرن انتقادات تونبرگ به سیاست های اقلیمی نیوزلند را رد کرد
به گزارش زیست آنلاین، جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزلند، به انتقاد از سیاست های آب و هوایی نیوزیلند توسط گرتا تونبرگ ، مبارز آب و هوایی پاسخ داد و گفت نیوزلند بیش از آنچه تصور می کند فعالیت می کند.

تونبرگ استوری انتقادی از دولت را بازتوییت کرد و به "به اصطلاح اعلامیه اضطراری آب و هوا" در نیوزیلند اشاره کرد.

وی یک خط از یک قسمت که گفت بود : "به عبارت دیگر، دولت فقط متعهد شده است كه تا سال 2025 كمتر از 1 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای كشور را كاهش دهد." را جدا کرده بود.

آردرن گفت: اگر این همه جاه طلبی هر دولتی باشد، قابل انتقاد است. این همه جاه طلبی ما و در کل همه برنامه های ما درباره تغییر اقلیم نیست. اما دوباره، من فکر می کنم که در واقع کار ما برای انجام تعهدات و انتظارات ما و فقط برای ماست. "

رقم 1 درصد مربوط به یک داستان است، که تونبرگ 17 ساله، با 4.4 میلیون دنبال کننده خود به اشتراک گذاشته است. مشخص نیست که آیا تونبرگ فکر می کرد کاهش 1 درصدی تنها اقدام نیوزلند برای کاهش آلاینده ها است یا نه؟ با این حال این توئیت سر و صدا به پا کرد. جیمز شاو وزیر تغییر اقلیم گفت دولت با بیشترین سرعت ممکن در حال کار است و اساساً تونبرگ به نکته ای اشاره کرد که از قبل معلوم  بود. اینکه ما یک راه طولانی در پیش داریم تا فاصله بین میزان انتشار حال حاضر و آنچه که در آینده باید باشد را کاهش دهیم.

آردرن گفت که قصد ندارد در مورد اینکه تونبرگ باید تحقیقات بیشتری قبل از توییت خود می کرد، قضاوت کند. اما خیلی خوب است که افرادی وجود دارند که همچنان خواستار جاه طلبی در عمل هستند.

منبع: Guardian

https://zistonline.com/vdcgzn97.ak9wq4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما