تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 83504
زیست آنلاین: پس از آتش سوزی های استرالیا که سایت میراث جهانی این کشور را تهدید کرد، هزاران نفر برای سیل در سواحل شرقی نیمه گرمسیری آماده می شوند.
استرالیا، در آب و آتش
به گزارش زیست آنلاین، پس از آتش سوزی های استرالیا که سایت میراث جهانی این کشور را تهدید کرد، هزاران نفر در سواحل شرقی نیمه گرمسیری برای سیل آماده  می شوند. سواحل بسته شده و مقامات از مردم خواستند از کیسه های شن و ماسه برای مقابله با آبگرفتگی منازل خود استفاده کنند.

طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۷۵ میلیمتر باران در این کشور باریده و اداره هواشناسی، هشدار شدید آب و هوایی در مرز نیوسات ولز و کوییزلند اعلام کرده است. منطقه ای پرجمعیت که شامل بریزبین، مرکز ایالت کوییزلند است.

 هفته گذشته در نزدیکی جزیره فریزر، به دلیل آتش سوزی، منطقه تخلیه شد، به امید اینکه آب و هوای مرطوب تر خسارات ناشی از آتش سوزی های فصلی را نسبت به سال گذشته کمتر کند. دانشمندان هوای نامنظم اوایل تابستان استرالیا را به الگوی لا نینا که معمولاً دارای باران شدید است، همراه با تغییر آب و هوا نسبت می دهند.

جزیره فریزر که بزرگترین جزیره ماسه‌ای جهان است هم اکنون تحت هشدار سیل قرار گرفته است از جمله به رانندگان هشدار داده شده است که از تردد در جاده‌ها به دلیل بالا آمدن سطح آب خودداری کنند.

کارشناسان می گویند: اینها سیستم های جوی پویا هستند و شما همیشه باید انتظار غیرمنتظره ها را داشته باشید.

مقامات از افرادی که برای تعطیلات پایان سال در مسافرت هستند، خواستند که احتیاط کنند زیرا ممکن است با مناطق مستعد سیل آشنا نباشند.

خدمات اضطراری در کویینزلند، چندین نفر را که تعدادی از آنها درون ماشین های خود در سیلاب به دام افتاده بودند، نجات دادند و حدود ۷۰۰ تماس درخواست کمک دریافت کردند.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcjxieo.uqetyzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما