تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : 83500
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۵۰۰ نیروگاه خورشیدی خانگی با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سپاه پاسداران برای مددجویان کمیته امداد این استان به منظور کسب درآمد پایدار ساخته می‌شود.
احداث ۵۰۰ نیروگاه خورشیدی خانگی در سیستان و بلوچستان
به گزارش زیست آنلاین، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۵۰۰ نیروگاه خورشیدی خانگی با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سپاه پاسداران برای مددجویان کمیته امداد این استان به منظور کسب درآمد پایدار ساخته می‌شود.

ماندانا زنگنه  اظهارداشت: با راه‌اندازی نیروگاه‌های کوچک خانگی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی درآمدی پایدار به وجود خواهد آمد.

وی بیان کرد: به منظور ایجاد درآمد مناسب برای خانواده‌های کم درآمد طرح‌های متعددی در سیستان و بلوچستان موردبررسی قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: از میان طرح‌های مطرح شده، ایجاد نیروگاه‌های کوچک خورشیدی خانگی و استخر‌های پرورش ماهی با توجه به موقعیت و شرایط این استان دارای قابلیت اجرایی بوده و در نهایت این طرح‌ها به تصویب رسیدند.

وی بیان کرد: همسو با اجرای این طرح‌ها، برای ساخت استخر‌های پرورش ماهی پس از بررسی‌های لازم قراردادی منعقد و بر اساس آن ۹۶ استخر در مناطق مختلف این استان ایجاد خواهد شد.

زنگنه اظهارداشت: در بخش پنل‌های خورشیدی موافقت شده تا نیروگاه‌های خورشیدی کوچک در خانه‌های مددجویانی که توان مالی مناسب ندارند نصب شده و اداره برق طبق تعهد، برق تولیدی این نیروگاه را خریدار کند بر این اساس طی مدت چند ساله تفاهم‌نامه برای این مددجویان درآمدی پایدار به وجودخواهد آمد.

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام خمینی (ره) و پتانسیل‌های شهرستان‌های دلگان، فنوج و بمپور نیاز است تا این نهاد معین توسعه این شهرستان‌ها شود.

به گزارش ایرنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برخی شرکت‌های زیرمجموعه اقتصادی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور می‌توانند با توجه به پتانسیل‌های سیستان و بلوچستان در بخش‌های معدنی، کشاورزی و بازرگانی تا حد زیادی به توسعه اقتصادی این استان کمک کند.

https://zistonline.com/vdcfxtdc.w6dmxagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما