تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب : 83499
درخواست گوترش از رهبران جهان:

در کشورهای خود وضعیت اضطراری اقلیمی اعلام کنید

فایزه فلاحتی
زیست آنلاین: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، در سخنرانی افتتاحیه اجلاس آب و هوا در روز گذشته گفت: رهبران جهان باید "وضعیت اضطراری اقلیمی" در کشورهای خود اعلام کنند تا اقدامات لازم را برای جلوگیری از گرم شدن فاجعه بار کره زمین انجام دهند.
در کشورهای خود وضعیت اضطراری اقلیمی اعلام کنید
به گزارش زیست آنلاین، بیش از 70 رهبر جهان قرار بود در پنجمین سالگرد توافقنامه آب و هوایی پاریس در سال 2015، در یک گردهمایی مجازی یک روزه با هدف ایجاد تحرک بیشتر برای کاهش شدید انتشار گازهای گرم کننده سیاره شرکت کردند.

گوترش در گفتگوی تصویری گفت: آیا کسی هنوز هم می تواند انکار کند که ما با یک وضعیت اضطراری چشمگیر روبرو هستیم؟ به همین دلیل امروز، من از همه رهبران در سراسر جهان می خواهم تا زمان رسیدن به کربن خنثی، در کشورهای خود وضعیت اضطراری آب و هوا اعلام کنند.

گوترش گفت: بسته های بهبود اقتصادی در پی شیوع ویروس کرونا، فرصتی برای تسریع گذار به آینده ای با کربن کم است. اما وی هشدار داد که این اتفاق با سرعت کافی رخ نمی دهد.

وی افزود: تاکنون، اعضای G20، 50 درصد بیشتر، از بسته های محرک و نجات اقتصادی خود را به جای هزینه در انرژی کم کربن در بخشهای مرتبط با تولید و مصرف سوخت فسیلی هزینه کرده اند.

این غیر قابل قبول است. تریلیون ها دلار مورد نیاز برای بهبود اوضاع پسا کرونا، پولی است که ما از نسل های آینده قرض می گیریم. ما نمی توانیم از این منابع برای سیاست هایی استفاده کنیم که نسل آینده را زیر کوهی از بدهی در یک سیاره ورشکسته، می برد.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcco0q4.2bq1o8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما