تاریخ انتشار :شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب : 83493
زیست آنلاین: گروهی متشکل از 30 شرکت مدیریت دارایی که بیش از 9 تریلیون دلار را تحت مدیریت خود دارند، ابتکار مدیریت منابع خالص صفر دارایی (Net Zero Asset Managers) را برای کمک به مشتریان در اطمینان از خنثی بودن پرتفوی خود تا سال 2050 آغاز کردند.
شرکت های مدیریت دارایی نیز وارد کارزار مقابله با تغییرات اقلیمی شدند
به گزارش زیست آنلاین، این گروه که شامل شرکت های شرودرز و UBS نیز هست، اظهار داشت که اطمینان از کاهش واقعی انتشار در شرکتهایی که در آن سرمایه گذاری می کنند در اولویت است و با مشتریان برای اهداف کربن زدایی آنها همکاری می کنند.

آنها همچنین متعهد شدند اهداف موقتی را برای نسبت دارایی های اداره شده مطابق با توافق نامه آب و هوای پاریس، که قصد دارد گرمایش کره زمین را تا اواسط قرن، به 1.5 درجه سانتیگراد بالاتر از سطح قبل از صنعتی شدن محدود کند، تعیین کنند.

گیلبرت ون هاسل، مدیر اجرایی Robeco گفت: ما نمی توانیم مشکلات بزرگی مانند تغییر اقلیم و کاهش سریع تنوع زیستی را به تنهایی حل کنیم. اما آنچه که ما می توانیم انجام دهیم این است که نمونه روشنی برای صنعت گسترده تر باشیم، با بکدیگر همکاری کنیم و سایر موسسات مالی مانند شرکت های مدیریت دارایی را تشویق کنیم تا از این الگو پیروی کنند.

این گروه اعلام کرد: اهداف موقت حداقل هر 5 سال یک بار مورد بازبینی قرار می گیرد و به تدریج بهبود می یابد تا زمانی که کلیه دارایی های مدیریت شده توسط این گروه با هدف صفر خالص همسو شود.

پیتر اوهلنبروگ، رئیس استانداردهای سرمایه گذاران در ShareAction، که برای سرمایه گذاری مسئولانه فعالیت می کند، گفت:   آزمایش واقعی این خواهد بود که چگونه امضا کنندگان با افزایش تعامل با شرکت ها، این جاه طلبی را به عمل تبدیل می کنند.

آغاز این ابتکار عمل در آستانه پنج سالگی توافق پاریس و در حالی است که سیاست گذاران به دنبال دور بعدی گفتگوهای جهانی آب و هوا در اسکاتلند در سال 2021 هستند که کشورها اهداف سختگیرانه تری را در نظر خواهند گرفت.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcgwt97.ak9wy4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما