تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب : 83474
زیست آنلاین: محاسبات جدید نشان می دهد که یک تونل جدید که دو منطقه کنت و اسکس را بهم متصل می کند، پنج میلیون تن دی اکسید کربن منتشر خواهد کرد.
عبور از رودخانه تیمز 5 میلیون تن دی اکسید کربن منتشر خواهد کرد
به گزارش زیست آنلاین، برآوردها نشان می دهد ساخت گذرگاه تیمز (Thames) که یک پروژه شاخص در برنامه جاده ای انگلیس است، 2 میلیون تن گاز گلخانه ای منتشر خواهد کرد. در همین حال، انتظار می رود ترافیک ایجاد شده توسط جاده، طی 60 سال، نیز 3.2 میلیون تن گازهای گلخانه ای تولید کند.

دوستداران محیط زیست می گویند این آمار باعث تمسخر ادعای نخست وزیر در مورد تغییرات اقلیمی می شود.

گزارش دولتی منتشر شده در ماه مارس، انتشار خالص کربن انگلیس در سال 2019 را 351.5 میلیون تن تخمین زده است.

گفته می شود گذرگاه تیمز بزرگترین پروژه جاده ای انگلیس از زمان پروژه M25 است. دولت می گوید این طرح با حمایت CBI و AA، باعث تقویت اقتصادی در دو طرف رودخانه شده و ازدحام در بزرگراه مداری را برطرف می کند.

اما ارقام مربوط به انتشار گازهای گلخانه ای که پس از اینکه شرکت بزرگراه های انگلیس در ابتدا از انتشار آنها خودداری کرد و سپس از طریق درخواست آزادی اطلاعات منتشر شد، باعث خشم کارشناسان محیط زیست شد.

فعالان محیط زیست می گویند این تونل هرگز نباید بدون بحث در مورد تأثیرات دی اکسید کربن پیش بینی شده تأیید می شد و از دولت خواستند كه تمام پروژه هایی را كه باعث افزایش انتشار می شوند، متوقف كنند. آن ها از شرکت بزرگراه ها خواستند تحلیل دی اکسید کربن از برنامه کامل راه سازی خود را منتشر کنند

سایر طرح ها نیز دی اکسید کربن تولید می کنند. مانند تونل استون هنجک که انتظار می رود در طول ساخت نیم میلیون تن دی اکسید کربن تولید کند.

یکی از فعالان محیط زیست در گفتگو با بی بی سی گفت: اگر دولت برای مقابله با تغییرات اقلیمی جدی است، نمی تواند از اثرات ساخت این جاده ها و پروژه های راه سازی، چشم پوشی کند.

بوریس جانسون، که روز شنبه میزبان یک کنفرانس جهانی آب و هوا خواهد بود، متعهد شده است که میزان انتشار گازهای گلخانه ای انگلیس را تا پایان این دهه، 68 درصد نسبت به مقدار سال 1990 کاهش دهد.

خروجی های نهایی دی اکسید کربن برای جاده ها به دلیل ظهور اتومبیل های الکتریکی باید کمتر از میزان پیش بینی شده باشد. اما فعالان محیط زیست به این نکته اشاره می کنند که ساخت و اجرای ماشین های الکتریکی هنوز هم انرژی و منابع زیادی را مصرف می کند.

منبع: bbc

https://zistonline.com/vdcfjjdc.w6dmeagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما