تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۲
کد مطلب : 83470
زیست آنلاین:بنیانگذار مایکروسافت و یکی از ثروتمندترین افراد جهان، به تازگی طرح جدید و گسترده ای را در مورد چگونگی رهبری ایالات متحده در مبارزه با تغییرات آب و هوایی منتشر کرده است.
طرح بیل گیتس برای رهبری آمریکا در زمینه تغییرات اقلیمی
به گزارش زیست آنلاین، گیتس در این طرح آورده است: ما باید انقلابی در اقتصاد فیزیکی جهان ایجاد کنیم و این، یک تزریق چشمگیر ابتکار، بودجه و تمرکز را از دولت فدرال می گیرد. هیچ کس دیگری منابع لازم برای هدایت تحقیقات مورد نیاز ما را ندارد.

با روی کار آمدن دولت جدید بایدن، زمان بندی پیشنهاد بیل گیست بهتر از این نمی شود. دولت ترامپ مخالف مبارزه با تغییرات آب و هوایی بود، مقررات زیست محیطی را لغو کرد و از توافق نامه های بین المللی در مورد مبارزه با تغییرات آب و هوایی خارج شد.

گیتس خواستار افزایش چشمگیر 25 میلیارد دلاری بودجه است که بودجه  تحقیقات در مورد انرژی پاک را به 35 میلیارد دلار در سال می رساند. (مطابق با بودجه حوزه سلامت دولت).

گیتس خاطرنشان می کند که این امر می تواند در حالی که یک برنامه انرژی پاک را تقویت می کند، منجر به ایجاد بیش از 370 هزار شغل شود.

وی خاطرنشان کرد که آمریکایی ها در یک ماه، بیشتر از هزینه دولت برای تحقیقات مربوط به آب و هوا، صرف بنزین می کنند.

فراتر از صرف هزینه بیشتر برای تحقیق، بیل گیتس، خواستار ایجاد شبکه ای از موسسات ملی نوآوری در انرژی شد. وی گفت: این مهمترین کاری است که ایالات متحده می تواند برای رهبری جهان در نوآوری هایی که تغییرات آب و هوایی را حل می کند، انجام دهد. با الگو برداری از موسسه ملی سلامت، بزرگترین سرمایه گذار در تحقیقات زیست پزشکی در جهان، می توان موسساتی برای نوآوری در انرژی داشت که هر کدام در یک حوزه فعالیت میکنند. یکی از آنها می تواند موسسه کربن زدایی از حمل و نقل باشد در حالی که دیگران می توانند روی ذخیره انرژی، تجدیدپذیرها یا جذب و مدیریت کربن تمرکز کنند.

گیتس همچنین پیشنهاد داد که هر سازمانی باید وظیفه تجاری سازی نوآوری های حاصل از کار آزمایشگاهی را بر عهده داشته باشد.

وی خواستار استقرار موسسات در سراسر کشور شد. مانند وزارت انرژی یا ناسا که آزمایشگاه ها و امکانات تحقیقاتی در سراسر کشور دارند.

علاوه بر امکانات تحقیقاتی و افزایش بودجه، گیتس خواستار برنامه ای برای مشوق های مالیاتی و استانداردهای انرژی شد که می تواند بازارهای بیشتری را برای ابزارهای انرژی پاک ایجاد کند.

برنامه آب و هوایی گیتس در حالی نوشته شده است كه بیش از 40 شركت بزرگ آمریكایی در نامه ای سرگشاده، از دولت بایدن خواستند تا اقدامات بیشتری در زمینه مقابله با تغییرات اقلیمی انجام دهد.

https://zistonline.com/vdcbgabw.rhbfzpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما