تاریخ انتشار :شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب : 83465
زیست آنلاین: ایالات متحده، بدترین فصل آتش سوزی خود را پشت سر گذاشته است و در سال جاری، بیش از 3 میلیون هکتار از جنگل های این کشور در آتش سوخت.
استفاده از پهپاد برای کاشت درخت
به گزارش زیست آنلاین، احیای جنگل هایی که در این سرزمین قرار دارند به طور معمول سالها به طول می انجامد و صدها نفر را به دلیل کاشت دستی نهال ها، درگیر می کند.

DroneSeed، شرکت مستقر در سیاتل، مدعی است که سریعترین و موثرترین راه حل را دارد. همانطور که از نام این شرکت پیداست، این شرکت از ناوگان هواپیماهای بدون سرنشین، برای جنگل کاری در مناطق سوخته استفاده می کند و آنچه "ظروف بذر" (seed vessels) نامیده می شود را به مناطقی می ریزد که بیشترین شانس را برای رشد مجدد دارند.

گرانت قناری، مدیر عامل شرکت DroneSeed به CNN Business گفت: این هواپیماهای بدون سرنشین هشت فوتی، هر بار، تا 5 عدد می توانند در مسیرهای از پیش برنامه ریزی شده در کنار هم پرواز کنند و 20 هکتار در روز را پوشش دهند و هر یک 57 پوند بذر حمل می کنند.

وی گفت: ما شش برابر سریعتر از یک شخص که با بیل درخت می کارد و روزانه حدود دو هکتار را می تواند پوشش دهد، درختکاری می کنیم. ما زنجیره های تأمین، برای گرفتن بذر جدید در زمین را از سه سال به سه ما کاهش داده ایم.

اوایل امسال، DroneSeed از اداره هواپیمایی فدرال، معافیت هایی دریافت کرد که به آن امکان می دهد از گروه های هواپیماهای بدون سرنشین برای کاشت مجدد جنگل های سوخته استفاده کند.

این شرکت در حال حاضر در حال بازسازی جنگل های کالیفرنیا و اورگان است و در حال بررسی مناطق آتش سوزی دیگر در بالا و پایین ساحل غربی است که می تواند از این فناوری استفاده کند.

کاشت مجدد جنگلها از هوا روش جدیدی نیست. پیش از این از هواپیماها یا هلی کوپترها اغلب برای پخش بذر استفاده می شده است. کارشناسان می گویند که این روش ارزان تر و آسان تر از کاشت سنتی است اما ممکن است به همان اندازه موثر نباشد.

DroneSeed ادعا می کند که طبق آزمایش های انجام شده در نیوزیلند و ایالت واشنگتن، می تواند در هر 0.4 هکتار بیش از 140 درخت بکارد.

منبع: cnn

https://zistonline.com/vdcftjdc.w6dmvagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما