تاریخ انتشار :شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب : 83464
زیست آنلاین: با به پایان رسیدن سال جاری که طوفان، آتش سوزی و موج های گرمایی وحشتناکی در آن اتفاق افتاد، دبیرکل سازمان ملل متحد، رهبران جهان را به چالش کشید تا سال 2021 را سالی قرار دهند که بشریت "جنگ با طبیعت" را پایان می دهد و به آینده ای عاری از آلودگی کربن متعهد می شود.
به گزارش زیست آنلاین، با منتشر شدن گزارش های جدید که رخدادهای مهم آب و هوایی و استخراج  در حال رشد سوخت های فسیلی در سال 2020  که باعث گرم شدن کره زمین می شود را نشان می دهد، دبیرکل سازمان ملل متحد، آنتونیو گوترش درخواست فوری دیگری برای مقابله با تغییرات آب و هوایی ارائه داد.

این گزارش کمی خوشبیبانه بود اما هشدارهای جدی نیز در بر داشت. این در حالی است که سازمان ملل متحد برای اجلاس 12 دسامبر، در پنجمین سالگرد توافقنامه آب و هوایی پاریس در سال 2015، آماده می شود.

گوترش در سخنرانی خود در دانشگاه کلمبیا گفت: وضعیت کره زمین وخیم و بشریت در حال جنگ با طبیعت است. این خودکشی است. آتش سوزی، سیل و طوفان های آخر الزمانی، به طور فزاینده ای جدید هستند.

سازمان جهانی هواشناسی در گزارشی اعلام کرد امسال قرار است، حدود 1.2 درجه سانتیگراد، گرمتر از نیمه آخر شده 1800 پایان یابد. دانشمندان از این، به عنوان پایه ای برای گرمایش ناشی از گازهای به دام اندازنده گرما و حاصل از سوزاندن ذغال سنگ، نفت و گاز طبیعی استفاده می کنند.

بیشتر گرمای به دام افتاده وارد دریاها و اقیانوس های جهان می شود و اکنون دمای اقیانوس ها در سطح کم سابقه ای قرار دارد. سال ،2020 به عنوان یکی از سه سال گرم ثبت شده در تاریخ به پایان می رسد.

گوترش به وعده های بیش از 100 کشور امیدوار بود که تا اواسط قرن، دیگر گازهای مهارکننده گرما را به اندازه آنچه درختان و فناوری ها می تواند جذب کنند، منتشر نکنند. این در حالی است که چین و رئیس جمهور منتخب ایالات متحئه آمریکا، جو بایدن به انتشار کربن صفر خالص متعهد شده اند.

گوترش گفت: من کاملاً معتقدم که سال، 2021 می تواند نوع جدیدی از سالی جهشی باشد. سال جهش به سمت کربن خنثی. اما وی افزود گزارش های سازمان ملل بیانگر این است که ما تا چه حد به فاجعه آب و هوایی نزدیک هستیم.

منبع: nbcnew

https://zistonline.com/vdceee8v.jh8xpi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما