تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب : 83462
مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و ارتقای بهره‌وری آب و آبفای وزارت نیرو و دبیرکارگروه ملی سازگاری با کم آبی، گفت: تارنمای خبری کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی کلید خورد
پایگاه اطلاع رسانی سازگاری با کم آبی در دسترس قرار گرفت
به گزارش زیست آنلاین،به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، «بنفشه زهرایی» افزود: ضرورت وجود یک پایگاه خبری و اطلاع رسانی درخصوص سازگاری با کم آبی، برنامه‌ها و اقدام های کارگروه ملی، کمیته تخصصی و همچنین برنامه‌های سازگاری با کم آبی استان‌ها ایجاد تارنمای کارگروه ملی سازگاری با کم آبی را کلید زد.

به گفته وی، تدوین و راه‌اندازی تارنما، با تلاش همکاران دبیرخانه کارگروه ملی، دفتر فناوری اطلاعات، توسعه مدیریت و تحول اداری شرکت مدیریت منابع آب ایران و همکاری دبیرخانه کارگروه‌های استانی سازگاری با کم آبی انجام شد.

زهرایی خاطرنشان کرد: تارنمای مذکور به آدرس www.wsanw.ir مشتمل بر اخبار و اطلاعات برنامه‌ها، اقدام ها و مصوبه های کارگروه ملی سازگاری با کم آبی، کمیته تخصصی ذیل آن و کارگروه‌های استانی، تجربه های سازگاری با کم آبی در استان‌های مختلف کشور و دیگر مطالب مفید و مرتبط با مدیریت مصرف آب است که از ۱۲ آذر ماه ۱۳۹۹ در دسترس عموم قرار گرفته است.

با مراجعه به این پایگاه نخستین مطلبی که جلب توجه می کند، مطلبی با عنوان آموزش و آگاهی بخشی کلید حل بحران آب کشور است.

سپس مطالبی با عناوین کم آبی چیست؟ سازگاری چیست؟ و سازگاری با کم آبی در این پایگاه قابل مطالعه است.

تشکیل کارگروه ملی سازگاری با کم آبی به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های نیرو، جهاد کشاورزی، کشور و صنعت، معدن، تجارت و سازمان‌های حفاظت محیط زیست و برنامه و بودجه کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در جلسه مورخ ۹۶/۱۲/۰۶ به تصویب هیات محترم وزیران رسید.

هدف از تشکیل این کارگروه که متعاقباً سازمان هواشناسی کشور نیز به آن اضافه شد، هماهنگی و انسجام در برنامه‌های سازگاری با کم آبی در سطح کشور و متعادل سازی منابع و مصارف آب بوده است.

https://zistonline.com/vdcci0q4.2bq1e8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما