تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب : 83458
زیست آنلاین: جنگل زدایی در جنگل های بارانی آمازون برزیل در سال 2020 به بالاترین سطح خود در 12 سال گذشته رسیده است.
به گزارش زیست آنلاین، جنگل زدایی در جنگل های بارانی آمازون برزیل در سال 2020 به بالاترین سطح خود در 12 سال گذشته رسیده است. داده های رسمی دولت برزیل روز دوشنبه نشان داد از زمان روی کار آمدن رئیس جمهور این کشور، بولسونارو و تضعیف اقدامات زیست محیطی، تخریب ها افزایش یافته است.

طبق اطلاعات آژانس تحقیقات فضایی ملی برزیل npe، در سال 2020، تخریب بزرگترین جنگل بارانی جهان نسبت به سال گذشته 9.5 درصد، 11.088 کیلومتر مربع افزایش یافته است که معادل هفت برابر مساحت  شهر لندن می باشد.

این بدان معناست که برزیل، به هدف خود، طبق قانون تغییرات آب و هوایی در سال 2009، برای کاهش جنگل زدایی به حدود 3900 کیلومتر مربع نخواهد رسید.

عواقب عدم دستیابی به این هدف در قانون بیان نشده است اما می تواند پای دولت را به پرونده های قضایی باز کند.

آمازون بزرگترین جنگل بارانی جهان است و حفاظت از آن به دلیل جذب زیاد دی اکسید کربن برای جلوگیری از تغییرات فاجعه بار آب و هوا بسیار مهم است.

بولسونارو آژانس اجرای محیط زیست برزیل، ایباما را تضعیف کرده و خواستار افزایش کشاورزی و استخراج معادن در منطقه آمازون شده است و معتقد است که منطقه را از فقر نجات خواهد داد. مدافعان محیط زیست می گویند این رویکرد بولسونارو، باعث جسارت دامداران غیرقانونی، معدن کاران و زمین خواران برای پاکسازی جنگل ها شده است.

رهبران اروپا، مانند امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، به شدت برزیل را مورد انتقاد قرار داده اند و معتقدند که این کشور برای حفاظت از این جنگل اقدامات کافی انجام نمی دهد. انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا این احتمال را بوجود آورده است که این کشور فشارهای خود را علیه برزیل در مورد آمازون افزایش دهد.

بایدن در یکی از مناظرات انتخاباتی خود گفت که جهان باید به برزیل برای تأمین بودجه جهت مقابله با جنگل زدایی کمک کند در غیر اینصورت، عواقب اقتصادی، کشورهای آمریکای لاتین را تهدید می کند.

این اظهار نظر بایدن، انتقاد شدید بولسونارو را به همراه داشت. وی اظهار کرد، این صحبت، تهدیدی علیه حاکمیت برزیل است.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdch6kn6.23nxmdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما