تاریخ انتشار :يکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب : 83439
زیست آنلاین: بتن بیشتر برابر با گرمای بیشتر است. ما در مورد اثر جزیره گرمای شهری شنیده ایم، جایی که جایگزینی گیاهان با آسفالت منجر به گرم شدن موضعی بیشتر می شود، اما جزایر گرمای شهری چه تاثیری در حومه اطراف خود دارند؟
مناطق روستایی گرمای ناشی از شهرسازی را احساس می کنند
به گزارش زیست آنلاین، مطالعه جدیدی که در مجله پژوهش های زیست محیطی منتشر شده است، نشان می دهد که اثر گرمایشی شهرسازی بسیار فراتر از مرزهای شهر است.

در بریتانی، 5.8 درصد از سطح زمین توسط، سطوح مصنوعی پوشانده شده است. این درحالی است که این میزان در سال 1975، 4.3 درصد بود.

83 درصد از جمعیت این کشور تنها در 6 درصد از زمین زندگی می کنند که همین امر بریتانیا را یکی از بزرگترین کشورهایی کرده است که شهرسازی در آن انجام شده است. محققان با استفاده از اندازه گیری درجه حرارت هوا و سرعت باد، یک مدل آماری برای تخمین تأثیر گرم شدن شهرهای بریتانیا برا مناطق اطراف ساختند و بررسی کردند که با گذشت زمان چگونه تغییر کرده است.

این مدل ها نشان می دهد که مناطق شهری بریتانیا عامل حدود 0.04 درجه سانتی گراد گرم شدن این کشور تا به امروز است و طی شهرنشینی 40 سال گذشته، نرخ گرم شدن، 3 درصد افزایش می یابد. مناطقی از بریتانیا که سریعترین شهرنشینی را داشته اند، بیشتر احساس گرما می کنند و در جنوب شرقی، نرخ گرم شدن هوا، سه برابر سریعتر افزایش می یابد.

اما خبر خوب این است که می توان اثرات جزیره گرمای شهری را کاهش داد. به عنوان مثال با رنگ آمیزی سقف ها به رنگ سفید و کاشت پوشش گیاهی بیشتر می توان این اثر را کاهش داد.

https://zistonline.com/vdcgyt97.ak9ww4prra.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما