تاریخ انتشار :شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب : 83433
زیست آنلاین: ژاپن، کره جنوبی و گروه های حمل و نقل بین المللی، به اتحادیه اروپا نسبت به برنامه خود برای افزودن انتشار گازهای گلخانه ای صنعت دریانوردی به بازار کربن اروپا هشدار داده اند.
انتقادها از تصمیم اتحادیه اروپا برای اضافه کردن حمل و نقل دریایی به بازار کربن اروپا
به گزارش زیست آنلاین، از آنجا که اتحادیه اروپا در تلاش است تا سال 2050، اقتصاد خود را به سمت انتشار صفر خالص ببرد، کمیسیون اجرایی اروپا می خواهد بازار کربن خود را به حمل و نقل دریایی گسترش دهد.

در حال حاضر، نیروگاه ها، کارخانه ها و خطوط هوایی که پروازهای اروپایی را انجام می دهند باید مجوزهای آلودگی را برای پوشش تولید گازهای گلخانه ای خود خریداری کنند.
این پیشنهاد که به طور رسمی تا تابستان سال آینده ارائه می شود، با مخالفت روبرو شده است.

دولت کره جنوبی در پاسخ به مشاوره اتحادیه اروپا در مورد این سیاست گفت: استفاده از سیستم تجارت انتشار، (ETS) در حمل و نقل بین المللی، تأثیرات نامطلوبی بر سلامت محیط زیست و پایداری حمل و نقل دریایی و تجارت جهانی خواهد داشت.

دولت ژاپن نیز در اسناد عمومی که به کمیسیون اروپا ارسال کرد گفت گسترش ETS اتحادیه اروپا به حمل و نقل دریایی بین المللی، چه محدود به حمل و نقل درون اتحادیه اروپا باشد یا خارج آن، راه حل مناسبی نیست.

کشورها هشدار دادند که اضافه کردن حمل و نقل به بازار کربن اروپا می تواند منجر به تنش های تجاری شود و باعث شود کشتی ها، برای عدم توقف در اروپا، مسیرهای طولانی تری را طی کنند. 

حمل و نقل، عامل انتشار 2.1 درصد دی اکسید کربن در جهان است که اگر کنترل نشود، این عدد افزایش می یابد و تلاش های جهانی برای مهار تغییرات آب و هوا را خنثی می کند. سازمان بین المللی دریانوردی(IMO) در حال تدوین اقدامات جهانی برای تحقق تعهد خود برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای حمل و نقل دریایی تا سال 2050 است و برنامه اتحادیه اروپا این تلاش ها را تضعیف می کند. منتقدان می گویند اقدامات IMO به اندازه کافی بلند پروازانه نیست و اقدامات بیشتری لازم است.

جوتا پائولوس که یک قانونگذار سبز در پارلمان اروپا است، می گوید فکر نمیکنم اقدامات لازم برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در سطح IMO را به این زودی ها ببینیم. پارلمان اروپا در سپتامبر، پیشنهاد پائولوس برای افزودن حمل و نقل دریایی به بازار کربن اتحادیه اروپا در سال 2022 را تصویب کرد.

انجمن های صنعتی BIMCO و شورای حمل و نقل جهانی نیز با اشاره به فقدان فناوری های تجاری مناسب برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، اعلام کرد برای اضافه کردن حمل و نقل دریایی به بازار کربن خیلی زود است.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcaeyna.49nee15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما