تاریخ انتشار :دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب : 83414
زیست آنلاین: یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن روز گذشته در حاشیه نشست G20 گفت که کشورش، تلاش های بین المللی را برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی رهبری خواهد کرد.
ژاپن تلاش های بین المللی برای تغییرات اقلیمی را هدایت خواهد کرد
به گزارش زیست آنلاین، سوگا پیش از این گفته بود كه هدف ژاپن رسیدن به انتشار صفر خالص تا سال 2050 خواهد بود و این امر باعث می شود كه جامعه سبز به عنوان یكی از اولویت های اصلی وی باشد.

وی گقت: پرداختن به تغییرات اقلیمی محدودیتی برای رشد اقتصادی نیست. ما جامعه جهانی را برای تحقق جهانی بدون کربن هدایت خواهیم کرد.

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین که تحت فشار بین المللی برای انجام اقدامات بیشتر برای مقابله با گرم شدن کره زمین است نیز به سران G20 گفت که چین اقدامات خود از جمله دستیابی به کربن خنثی تا سال 2060 را اجرایی خواهد کرد.

قانونگذاران ژاپنی روز پنجشنبه در یک رای گیری نمادین با هدف افزایش فشار جهت اقدام مناسب برای مقابله با گرم شدن کره زمین، وضعیت اضطراری آب و هوا اعلام کردند. ژاپن ماه گذشته وعده داد که به برنامه زمان بندی خود برای انتشار صفر خالص عمل کند.

با  این رای گیری، ژاپن به عنوان پنجمین انتشار دهنده کربن در جهان، به انگلیس، کانادا و فرانسه و همچنین اتحادیه اروپا به عنوان یک بلوک و نزدیک به 2000 نفر از مقامات منطقه ای و شهری با قطعنامه های مشابه در سراسر جهان می پیوندد.

منبع:Reuters

https://zistonline.com/vdcjxxeo.uqetvzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما