تاریخ انتشار :يکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : 83410
بر اساس تحقیقات موسسه تحقیقاتی Carbon Tracker که روز گذشته منتشر شد، انتظار می رود که تغییر مسیر چین به سمت وسایل نقلیه الکتریکی، رشد تقاضای جهانی نفت را تا سال 2030، 70 درصد کاهش دهد و به پایان دادن به "عصر نفت" کمک کند.
حرکت چین برای پایان دادن به عصر نفت
به گزارش زیست آنلاین، Carbon Tracker اعلام کرد، طی 10 سال، چین می تواند سالانه بیش از 80 میلیارد دلار در هزینه های واردات نفت صرفه جویی کند زیرا وسایل نقلیه با انرژی جدید (NEV) به طور فزاینده ای قابل رقابت هستند.

محاسبات این موسسه بر اساس سناریوی "محافظه کارانه" آژانس بین المللی انرژی است که پیش بینی می کند وسایل نقلیه الکتریکی 40 درصد از کل فروش خودروهای چین تا سال 2030 و همچنین 20 درصد از فروش در هند و سایر بازارهای نوظهور را تشکیل خواهند داد

هزینه واردات نفت مورد نیاز برای تأمین سوخت یک اتومبیل معمولی، 10 برابر بیشتر از تجهیزات خورشیدی مورد نیاز برای تأمین انرژی یک وسیله نقلیه الکتریکی است.

کینگمینز باند، استراتژیست Carbon Tracker و نویسنده اصلی گزارش گفت: این یک انتخاب ساده است بین وابستگی روزافزون به میزان گرانی نفت تولید شده توسط یک تولید کننده خارجی یا برق تولید شده داخلی توسط منابع تجدیدپذیرکه قیمت آنها با گذشت زمان کاهش می یابد.

وسایل نقلیه الکتریکی یکی از مولفه های اصلی چین برای کاهش گازهای گلخانه ای گرم کننده آب و هوا و بهبود کیفیت هوای شهری است و هند نیز اهداف بلند پروازانه ای برای فروش این وسایل نقلیه تا سال 2030 تعیین کرده است.

چین هنوز تاریخی برای ممنوعیت تولید و فروش اتومبیل های بنزینی تعیین نکرده است، اما یک مقام صنعتی این کشور ماه گذشته اعلام کرد که وسایل نقلیه با انرژی جدید، 50 درصد از کل فروش خودروهای جدید این کشور را تا سال 2035 تشکیل می دهند و باقی خودروها هیبریدی خواهند بود.

منبع: مسیر نیوز

https://zistonline.com/vdcfxjdc.w6dmyagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما