تاریخ انتشار :شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 83403
زیست آنلاین: یک مطالعه جدید از BloombergNEF نشان می دهد تولید گازهای گلخانه ای اقتصاد ایالات متحده آمریک، امسال 9.2 درصد کاهش می یابد و به پایین ترین مقدار خورد در سه دهه گذشته خواهد رسید.
انتشار گازهای گلخانه ای ایالات متحده به پایین ترین مقدار خود در سه دهه گذشته خواهد رسید
به گزارش زیست آنلاین، پیش بینی می شود که اقتصاد آسیب دیده توسط ویروس کرونا، 5.9 میلیارد تن گازهای گلخانه ای تولید کند که تقریبا برابر با مقدار تولید شده در سال 1983 است.

در نتیجه، ایالات متحده با وجود اینکه دولت ترامپ این کشور را از توافقنامه پاریس خارج کرد، ناخواسته در مسیر عمل به تعهدات دولت اوباما در این پیمان در دسامبر 2015 قرار گرفت. قبل از سال 2020، ایالات متحده از عمل به اهداف خود در این توافق عقب افتاده بود.

هنوز هم انتظار می رود انتشار خالص این کشور پس از در نظر گرفتن آتش سوزی های غیرمعمول و شدید جنگل های سواحل غربی و کوه های راکی در اوایل سال جاری که موجب تولید دی اکسید کربن و سایر آلودگی ها و انتشار آن در هوا شد، 6.4 درصد کمتر باشد.

بیشترین کاهش تولید گازهای گلخانه ای در سال جاری مربوط به بخش حمل و نقل بوده است که میزان تولید گازهای گلخانه ای آن با افت شدید سفرهای هوایی و سفر زمینی با اتومبیل، 14 درصد کاهش یافته است.

دانشمندان معتقدند که افزایش گازهای گلخانه ای مرتبط با فعالیت های انسانی باعث افزایش دمای کره زمین می شود و بدون اقدام متناسب برای مقابله با آن، خسارات جبران ناپذیری به کره زمین وارد می شود.

جو بایدن، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده آمریکا متعهد شده است که در اولین روز ریاست جمهوری خود، این کشور را به این توافق نامه برگرداند. اما مطالعه BloombergNEF هشدار می دهد که ایالات متحده هنوز برای دستیابی به هدف اقلیمی 2025، به تعهدات سیاسی قوی تری در خارج از بخش نیرو نیاز دارد.

منبع: washingtonpost

https://zistonline.com/vdchxkn6.23nxvdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما