تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : 83399
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن از معافیت سه ساله خودرو‌های هیبریدی و تمام برقی برای عرضه در بورس کالا خبر داد.
خودرو‌های برقی و هیبریدی تا سه سال از عرضه در بورس معاف هستند
به گزارش زیست آنلاین، حجت‌اله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن، درباره تصویب «طرح سامان‌دهی عرضه خودرو» که در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، گفت: طرح ساماندهی عرضه خودرو در کمیسیون صنایع پس از گذشت حدود ۴ ماه به تصویب رسید.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:به هنگام بررسی طرح از نظرات کارشناسی بهره بردیم تا بدون کمترین ایراد و اشکال مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که «طرح ساماندهی عرضه خودرو» چه اهدافی را دنبال می‌کند، گفت: هدف طرح ساماندهی بازار خودرو متعادل کردن عرضه و تقاضای خودرو است. همچنین در تلاش هستیم تا از تبدیل شدن خودرو به کالای سرمایه‌ای جلوگیری کنیم.

فیروزی درخصوص چگونگی عملکرد این سازوکار نیز گفت: بر اساس این طرح، تمامی خودرو‌هایی که شامل طرح می‌شوند باید در بورس کالا عرضه گردند؛ در غیر اینصورت خودرو‌هایی که در بورس عرضه نشوند و اگر کسی آن‌ها را خریداری کند جرم انگاری صورت می‌گیرد و با شخصی که خودرو را خریداری کرده مطابق تبصره (۱) ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: خریدارانی که در این طرح قصد خرید خودرو دارند باید گواهی‌نامه و کدملی داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در طرح ساماندهی عرضه خودرو، خودرو‌های تمام برقی و هیبریدی تا سه سال از عرضه در بورس معاف هستند

وی با بیان این‌که شواری رقابت، خودرو‌های مشمول طرح ساماندهی عرضه را مشخص می‌کند، اظهار داشت: مصارف مختلفی برای هزینه کرد مابه التفاوت قیمت فروش خودرو در بورس و قیمت پایه در نظر گرفته شده است که ۲۰ درصد برای توسعه حمل و نقل عمومی و جایگزینی خودرو‌های فرسوده، ۱۰ درصد افزایش کمیت و کیفیت تولید خودرو، ۵۰ درصد پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به خودروسازان برای تحقیق و توسعه را شامل می‌شود.

منبع: ایلنا

https://zistonline.com/vdcb9fbw.rhbf9piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما