تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب : 83388
فعالان محیط زیست انگلیس هشدار می دهند که گسترش سوزاندن زباله ها برای استحصال انرژی، می تواند مانع رسیدن این کشور به هدف کربن صفر خالص شود.
افزایش سوزاندن پلاستیک و انتشار کربن
به گزارش زیست آنلاین، ائتلافی از فعالان محیط زسیت هشدار می دهند که انتشار کربن از زباله به دلیل گسترش نیروگاه های زباله سوز در حال افزایش است.

به گفته این گروه ها، تلاش دولت برای افزایش نیروگاه های زباله سوز تا سال ۲۰۳۰، انتشار دی اکسید کربن را سالانه 10 میلیون تن افزایش می دهد که بیشتر ناشی از سوزاندن پلاستیک است.

آنها استدلال می کنند که رشد زباله سوز ها به این معنی است که انگلیس قادر نخواهد بود تا سال 2050 به تعهدات خود در قبال انتشار صفر خالص کربن عمل کند.

آنها در نامه ای سرگشاده به نخست وزیر خواستار وضع قانونی شدند که تا سال 2035 از بخش زباله کربن زدایی شود. مشابه قانونی که در کشورهای اسکاندیناوی و فنلاند تصویب شده است.

مقدار زباله های سوزانده شده در انگلیس از 4.9 میلیون تن در 2014 به 10.8 میلیون تن در سال های 18-2017 افزایش یافته و قرار است به افزایش خود ادامه دهد.

رامبراند کوپلئار، اقتصاددان محیط زیست و از نویسندگان این نامه سرگشاده، گفت: "انگلیس نمی تواند تعهدات صفر خالص خود را انجام دهد مگر اینکه دولت در بخش پسماند مداخله کند."

مدارکی که سال گذشته به نمایندگان مجلس ارائه شد، حاکی از آن بود که در مناطقی که میزان سوزاندن زباله افزایش پیدا کرده است، بازیافت کمتر است.

آمار دولتی نشان می دهد که در سال های 19-2018 تقریبا نیمی از (43.8 درصد) زباله های جمع آوری شده از خانه های انگلیس ( 11.2 میلیون تن) سوزانده شده است.

نرخ سوزاندن زباله در انگلستان از زیر 30 درصد در جنوب شرقی این کشور تا تقریبا 60 درصد در لندن متفاوت است. در ولز، نرخ سوزاندن 25.1 درصد است.

این فعالان همچنین در نامه خود خواستار یک برنامه سرمایه گذاری اقتصاد مدور برای بسیج سرمایه گذاری زیرساختی که از استفاده مجدد، تعمیر، بازسازی و بازیافت ضایعات فولاد، شیشه، کاغذ و کارت، پلاستیک و زباله های بیولوژیکی حمایت می کند، شدند.

منبع: Guardian

https://zistonline.com/vdcjoteo.uqetozsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما