تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب : 83375
زیست آنلاین: بوریس جانسون وعده داده است که تا سال 2030، انرژی همه خانه ها توسط نیروگاه های بادی فراساحلی تأمین خواهد شد.
مزارع بادی انگلیس تهدیدی برای زیستگاه های طبیعی است
به گزارش زیست آنلاین، فعالان محیط زیست هشدار داده اند اگر دولت نتواند سیستم برنامه ریزی را در تلاش برای توسعه گسترده انرژی پاک هماهنگ کند، مزارع بادی فراساحلی می توانند به مناظر زیبا و زیستگاههای آسیب پذیر حیات وحش آسیب وارد کنند.


بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس وعده داده است که انرژی هر خانه در این کشور، تا سال 2030 توسط انرژی بادی تأمین خواهد شد که به ده ها سایت جدید برای توربین های بزرگ در اطراف ساحل نیاز دارد.


با این حال، توربین ها باید به شبکه برق و سایر زیرساخت ها بر روی زمین وصل شود، گزینه های پیشنهادی که مقامات محلی به صورت موردی تصمیم می گیرند و هماهنگی کمی در سطح ملی برای ساخت آنها وجود دارد.


این بدان معنی است که نقاط حساس ساحلی، مانند تالاب ها و مرداب هایی که محل زندگی پرندگان و تعداد زیادی از گونه های دیگر حیات وحش است، ممکن است در معرض خطر قرار بگیرند. گروهی متشکل از 18 سازمان برجسته زیست محیطی، از جمله RSPB ، Friends of the Earth و Wildlife Trusts  با ارسال نامه ای به نخست وزیر، خواستار هماهنگی های بیشتر و بهتربرای به حداقل رساندن مشکلات شده اند.


این گروه ها هشدار دادند که سیستم برنامه ریزی فعلی برای این هدف مناسب نیست، زیرا نتوانسته است از نظر استراتژیک، نحوه استقرار چنین زیرساخت هایی را به روشی فراهم کند که به اکوسیستم های شکننده و تخریب شده اجازه بازیابی بدهد.


این گروه های زیست محیطی در نامه خود در مورد ماهیگیری نیز ابراز نگرانی کردند و به فعالیت های آسیب زننده مانند صید ترال اشاره کردند. لایحه ماهیگیری دولت، بدون در نظر گرفتن نظرات گروه های زیست محیطی مبنی بر جلوگیری از صید بی رویه، تصویب شده است.

منبع: Guardian

https://zistonline.com/vdcftmdc.w6dmeagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما