تاریخ انتشار :شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب : 83371
در پی تصویب طرح یک فوریتی در مجلس شورای اسلامی برای حذف سهم صندوق ملی محیط زیست از عوارض آلایندگی که در قانون بودجه ۹۹ مصوب شده بود، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران ضمن انتقاد از این طرح گفت: عوارض مربوط به آلایندگی حتما باید در جهت رفع ضررهایی که به محیط زیست و سلامت مردم وارد شده است هزینه شود و نه برای اموری که هیچ ربطی به مسایل زیست محیطی ندارد.
انتقاد محیط زیست تهران از حذف سهم محیط زیست از عوارض آلایندگی
به گزارش زیست آنلاین، بر اساس قانون بودجه سال ۹۹ بنا شد که از ابتدای سال جاری ۳۵ درصد از یک درصد عوارض آلایندگی که پیش از این به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شد به صندوق محیط زیست برای کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی و جلوگیری از تخریب محیط‌ زیست اختصاص یابد اما نمایندگان مجلس شورای اسلامی شش مهرماه یک فوریت طرحی را تصویب کردند که در صورت نهایی شدن آن کل یک درصد از درآمد عوارض آلایندگی‌ها به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اختصاص پیدا می‌کند و دیگر ۳۵ درصد از آن به صندوق محیط زیست پرداخت نخواهد شد.

سعید محمودی ضمن بیان اینکه ما و فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی پیگیر حل کردن موضوع حذف سهم محیط زیست از عوارض آلایندگی هستیم، گفت: ما نه تنها منتقد تصمیم نمایندگان مجلس مبنی بر عدم تعلق ۳۵ درصد از یک درصد عوارض آلایندگی به محیط زیست هستیم بلکه معتقدیم که بخش اعظم و سهم بیشتری از این عوارض باید به محیط زیست تعلق گیرد تا هزینه جبران خسارت‌هایی شود که صنایع آلاینده به محیط زیست و سلامت مردم وارد کرده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه جای سوال دارد که چرا نمایندگان مردم تصمیم به حذف سهم محیط زیست از عوارض آلایندگی گرفته‌اند، تصریح کرد: انتظار ما از دولتمردان و تصمیم‌گیران این است که مسائل محیط زیستی در شکل‌گیری تصمیمات مد نظر قرار گیرد و در اولویت و محور اصلی تصمیم‌گیری‌ها باشد. اکنون بیشتر کلانشهرهای  کشور دچار مشکلات زیست محیطی شده‌اند، در صورتی که با رعایت برخی مسائل می‌شد از بروز بعضی از این معضلات جلوگیری کرد.

به گزارش ایسنا، محمودی در پایان گفت: از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و دولتمردان درخواست می‌کنیم که در تصمیم‌گیری‌ها درباره حذف سهم محیط زیست از عوارض آلایندگی  جوانب موضوع را با نگاهی جامع‌تر بررسی کنند.

https://zistonline.com/vdcb8fbw.rhbfzpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما