تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 83354
زیست آنلاین: 100 روز اول دولت بایدن احتمالاً شاهد اقدامات اجرایی در مورد تغییرات آب و هوایی خواهیم بود.
9 اقدامی که دولت بایدن می تواند به سرعت در مورد محیط زیست انجام دهد
به گزارش زیست آنلاین، جوزف آر. بایدن جونیور، رئیس جمهور منتخب آمریکا در بلندپروازانه ترین برنامه های اقلیمی کاندیداهای ریاست جمهوری در طول تاریخ آمریکا قول داده است که طی چهار سال، بیش از دو تریلیون دلار برای کاهش انتشار حاصل از سوخت های فسیلی و حرکت سریعتر کشور به سمت انرژی های پاک هزینه کند.

این احتمال که سنا تحت کنترل جمهوری خواهان باقی بماند، که به طور کلی مخالف قوانین آب و هوایی هستند، می تواند مانعی برای بزرگترین برنامه های وی شود.

اما با یا بدون کنترل دموکرات ها بر سنا، در 100 روز اول دولت بایدن شاهد اقدامات گسترده ای در زمینه تغییرات آب و هوایی خواهیم بود.

پیوستن به توافق پاریس بایدن در تمام مدت مبارزات انتخاباتی و این هفته نیز مجدداً قول داد در روزی که بطور رسمی ریاست جمهوری را بر عهده بگیرد، ایالات متحده به توافق پاریس ملحق می شود. این کار فقط به یک نامه به سازمان ملل نیاز دارد و 30 روز بعد لازم الاجرا می شود.

دعوت از رهبران جهان  بایدن گفته است که قصد دارد "اجلاس جهانی آب و هوا" را برای فشار به رهبران کشورهای بزرگ صنعتی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تشکیل دهد.

اصلاح قوانین مربوط به انرژی انتظار می رود که دولت بایدن بلافاصله تعداد زیادی از دستورات اجرایی ترامپ در مورد انرژی را لغو کند، به ویژه یک دستور در مارس 2017 که از آژانس های فدرال خواسته شد سیاست های آب و هوایی را نادیده بگیرند. چندین کارشناس گفته اند که او برای کاهش گازهای گلخانه ای به همه سازمان های دولتی دستور می دهد که به دنبال راه حل هایی برای این موضوع باشند.

در نظر گرفتن آب و هوا به عنوان بخشی از برنامه بهبود بعد از کرونا به احتمال زیاد دولت بایدن کنگره را تحت فشار قرار می دهد تا مقررات مربوط به انرژی پاک را در اقدامات محرک اقتصادی جدیدی که در نظر می گیرد، لحاظ کند.

امضا دستورالعمل های اجرایی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای      تدوین و نهایی سازی مقررات جدید زمان بر است و در صورت به چالش کشیده شدن، در نهایت ممکن است توسط اکثریت محافظه کار در دیوان عالی این کشور رد شود. اما بایدن اظهار داشت كه در اوایل دولت خود دستورالعمل های اجرایی را امضا خواهد كرد كه به سازمان ها دستور می دهد محدودیت های جدیدی برای متان در چاه های نفت و گاز ایجاد كنند، استانداردهای اقتصاد سوخت را بازگردانده و استانداردها مربوط به وسایل و ساختمانها را تقویت كنند.

ایجاد مقررات مالی جدید  بایدن همچنین گفته است که در اولین روز دولت خود، دستورالعملی را امضا خواهد کرد که شرکت های دولتی را ملزم می کند ریسک های مالی مرتبط با تغییر اقلیم و انتشار گازهای گلخانه ای را در فعالیت های خود اعلام کنند.

اصلاح قوانین مرتبط با تولید سوخت فسیلی انتظار می رود بایدن دستورالعمل اجرایی سال 2017 را که محدودیت های اکتشاف و تولید انرژی فراساحلی را نادیده می گرفت، لغو کند.

اولویت قرار دادن عدالت زیست محیطی بایدن پرداختن به اثرات آلودگی و گرم شدن کره زمین در جوامع کم درآمد را عنصر اصلی برنامه آب و هوایی خود قرار داده است. در کوتاه مدت، بایدن می تواند یک هیئت مشاوره عدالت زیست محیطی ایجاد کند تا سیاست ها را در سازمان ها هماهنگ کرده و اقدامات عینی مانند افزایش نظارت بر آلودگی در جوامع آسیب پذیر و ایجاد ابزار نظارت برای درک بهتر اختلافات را انجام دهد.

 بازیابی مناطق حیات وحش   بایدن متعهد شده است اقدامات فوری را برای برگرداندن حمله ترامپ به گنجینه های ملی آمریکا مانند دست اندازی سال 2017 در آثار ملی Bears Ears و Grand Staircase-Escalante و همچنین بخشهایی از پناهگاه حیات وحش ملی قطب شمال برای اکتشاف نفت انجام دهد. وی گفته است در اولین روز آغاز به کار دولت خود، دستورالعمل اجرایی حفظ 30 درصد از آب و خاک ایالات متحده تا سال 2030 را امضا خواهد کرد.

منبع: The New York Times

https://zistonline.com/vdcc01q4.2bq1p8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما