تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب : 83339
زیست آنلاین: تلاش ها برای محدود کردن گرمایش کره زمین غالباً بر روی انتشار حاصل از سوخت های فسیلی متمرکز است، اما طبق تحقیقات جدید، صنعت غذا نیز بسیار مهم است.
اهمیت صنعت غذایی در کاهش گازهای گلخانه ای
به گزارش زیست آنلاین، دانشمندان گزارش دادند افزایش انتشار گازهای گلخانه ای از تولید مواد غذایی در سراسر جهان محدود کردن گرمایش کره زمین را بسیار دشوار می کند.

  اما آنها می گویند كاهش گرمایش كلی در این قرن، محدود به 1.5 درجه سانتیگراد، می تواند از طریق تغییرات "سریع و بلند پروازانه" در سیستم جهانی غذا طی چند دهه آینده، از جمله استفاده از رژیم های گیاهی غنی، افزایش بازدهی محصولات و کاهش اتلاف مواد غذایی، محقق شود.   تولید مواد غذایی از روش های مختلفی از جمله پاکسازی زمین و جنگل زدایی برای کشاورزی و چرا، هضم غذا توسط گاو و سایر دام ها، تولید و استفاده از کودها و کشت برنج در شالیزارهای سیل زده منجر به انتشار دی اکسید کربن، متان و سایر گازهای گرم کننده کره زمین می شود.   انتشار کل این صنعت معادل حدود 16 میلیارد تن دی اکسید کربن در سال یا حدود 30 درصد از کل انتشار جهانی است.   محققان می گویند در حالی که جهان تمرکز خود را بر کاهش انتشار از سوخت های فسیلی گذاشته است، مطالعات جدید نشان می دهد که کاهش انتشار از مواد غذایی نیز بسیار مهم است.   محققان پیش بینی کردند که انتشار گازهای گلخانه ای در دهه های آینده چگونه با رشد جمعیت جهان و تغییر در رژیم ها و الگوی مصرف با ثروتمندتر شدن برخی کشورها و افزایش بازده محصول، تغییر می کند.   آنها دریافتند که انتشار گازهای گلخانه ای مربوط به تولید مواد غذایی می تواند در 30 تا 40 سال آینده به تنهایی منجر به عبور دما از دمای ۱.۵ درجه سانتیگراد شود و تا ۱۰۰ سال آینده ۲ درجه سانتیگراد را نیز رد کند. منبع: The New York Times https://zistonline.com/vdcf1mdc.w6dmmagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما