تاریخ انتشار :شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : 83332
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تصمیم جدیدی، ریاست رئیس‌جمهوری بر جلسات شورای عالی محیط زیست را الزامی اعلام کردند.
 ایستادگی مجلس بر لزوم تشکیل جلسات شورای عالی محیط زیست به ریاست روحانی
به گزارش زیست آنلاین، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی چندی پیش نسبت به تشکیل نشدن جلسات شورای عالی محیط زیست از سوی حجت‌الاسلام حسن روحانی به عنوان رئیس این شورای عالی، انتقاداتی مطرح کردند، به طوری که در تذکرات متعددی، چه در جلسات علنی مجلس و چه به صورت تذکرات کتبی، گلایه‌شان نسبت به این موضوع را مطرح کردند اما در نهایت برگزاری جلسات شورای عالی محیط زیست با تصمیم رئیس‌جمهور، به معاون اول روحانی یعنی اسحاق جهانگیری واگذار شد که این موضوع نیز انتقادات و گلایه‌های نمایندگان را در پی داشت.

**دلیل مخالفت نمایندگان مجلس برای ریاست جهانگیری بر شورای عالی محیط زیست چیست؟ آن دسته از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که نسبت به برگزاری جلسات شورای عالی محیط زیست به ریاست اسحاق جهانگیری انتقاد داشتند، معتقدند که طبق قانون "حفاظت و بهسازی محیط زیست" جلسات شورای عالی محیط زیست باید شخصاً به ریاست رئیس‌جمهور برگزار شود و شخصِ رئیس‌جمهور موظف به برگزاری جلسات این شوراست و باید مسائل را از حیث اهمیت موضوع محیط زیست، پیگیری و وظایف دستگاه‌ها را در این حوزه مشخص کند.

اما، از طرف دیگر و در نقطه مقابل، چندی پیش بیش از 30 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با طراحی و تدوین طرحی دوفوریتی خواستار تشکیل جلسات شورای عالی محیط زیست به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور شدند اما بررسی دوفوریت این طرح که در جلسه علنی دوم مهر سال جاری در دستور کار بهارستان‌نشینان قرار داشت، نتوانست رأی اکثریت خانه ملتی‌‌ها را به خود جلب کند و قرار شد به صورت فوریتی و پس از ارجاع به کمیسیون کشاورزی مجلس، مورد بررسی قرار گیرد.

حالا، یک فوریت طرح تشکیل جلسات شورای عالی محیط زیست به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست مجلس مورد بررسی قرار گرفت که اعضای کمیسیون با آن مخالفت کردند.

"سمیه رفیعی" رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست خبرگزاری تسنیم در تشریح علت مخالفت اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس با این طرح گفت: محیط زیست یک موضوع فراگیر و بر حفاظت از آن طبق اصل پنجاهم قانون اساسی تأکید شده است.

منبع: تسنیم

https://zistonline.com/vdcirpav.t1app2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما