تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب : 83314
زیست آنلاین: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: شیوع کرونا موجب استفاده گسترده از ماسک و دستکش های یکبار مصرف شده، اما برخی از مردم با بی‌ ملاحظه‌گی آنها را در سطح شهر و طبیعت رها می‌کنند که موجب فاجعه ای زیست‌محیطی خواهد شد.
کرونا و فاجعه زیست محیطی که در راه است
به گزارش زیست آنلاین، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی، رضا میرزایی گفت: در پی شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و اعلام سازمان بهداشت جهانی و تاکید بر لزوم استفاده از ماسک جهت جلوگیری از گسترش این بیماری، استفاده از ماسک‌ بین مردم افزایش یافت و می‌توان گفت این روزها استفاده از ماسک به بیشترین حد خود در طول تاریخ رسیده است.

وی افزود: این راه‌ حل برای پیشگیری از گسترش ویروس با مشکلاتی همراه شده، به‌ طوری‌ که رها شدن ماسک‌های استفاده‌ شده در طبیعت، محیط‌زیست را به خطر انداخته است.

میرزائی با اشاره به اینکه افزایش آلاینده‌ها به حدی که از توان طبیعت خارج شود، طبیعت را به زانو در می‌آورد، بیان کرد: بیشتر ماسک‌ها  و دستکش ها از مواد پلاستیکی ماندگار ساخته شده‌اند و می‌توانند ده ها الی صدها سال در محیط باقی مانده و تأثیرات مخرب زیادی بر محیط‌زیست و  سلامت مردم داشته باشند.

وی ادامه داد: علیرغم اینکه به میلیون‌ها نفر توصیه شده از ماسک برای مقابله با انتشار ویروس استفاده کنند، اما راهنمایی کمی در مورد نحوه دفع یا بازیافت آنها ارائه شده است و اکنون در این حوزه با چالش روبرو هستیم و مردم از ترس اینکه ویروس را از طریق دستکش و ماسک‌های خود وارد منزل یا محل کار خود کنند آن‌ را در سطح شهر رها می‌کنند، که این موضوع می‌تواند خود سبب گسترش و افزایش ویروس کرونا شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با تاکید بر اینکه شیوع کرونا و خطر انتقال بیماری برای همه شهروندان به یک میزان وجود دارد و تنها شرط حفظ سلامت و مقابله با شیوع بیماری رعایت موارد بهداشتی است و مدیریت صحیح پسماندهای مربوط به لوازم حفاظت فردی یکی از این موارد بهداشتی محسوب می‌شود، توصیه کرد: پس از استفاده از ماسک و دستکش های  یکبار مصرف، آنها را در کیسه قرار داده و مستقیما درون یک سطل زباله بیندازید. تا از تخریب محیط زیست و شیوع بیماری جلوگیری شود.

منبع: ایسنا

https://zistonline.com/vdci5pav.t1apz2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما