تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب : 83311
زیست آنلاین: وزیر انرژی روسیه می گوید مسکو همزمان با تولید سوخت های فسیلی، بر روی هیدروژن و جذب کربن نیز تمرکز خواهد کرد.
روسیه به تولید سوخت فسیلی در دهه های آینده ادامه می دهد
به گزارش زیست آنلاین، به گفته وزیر انرژی روسیه، علیرغم تلاش های جهانی برای تغییر جهت به سمت انرژی کم کربن، این کشور قصد ندارد تولید سوخت های فسیلی خود در دهه های آینده را کاهش کند.

الكساندر نوواك به گاردین گفت كه اشتهای جهان برای گاز در دهه های آینده علی رغم افزایش اهداف آب و هوایی، به رشد خود ادامه می دهد.

در عوض، در طول یک دهه مهم برای حفظ درجه حرارت جهانی، روسیه رشد 50 درصدی در تولید گاز را با برنامه های تبدیل شدن به یک پیشرو در تولید هیدروژن پاک و توسعه فن آوری جذب کربن همزمان پیش می برد.

روسیه قصد دارد تولید گاز از ذخایر گسترده و ارزان خود را افزایش دهد  و تا در سال 2035، به یک تریلیون متر مکعب در سال برساند. تولید این کشور در سال گذشته کمی کمتر از 680 میلیارد متر مکعب در سال بود.

این کشور همچنین قصد دارد میزان صادرات خود با تانکرهای غول پیکر فوق العاده سرد را بیش از 4 برابر افزایش دهد و از 29 میلیون تن در سال به 120 تا 140 میلیون تن برساند در حالی که همزمان به صادرات 200 میلیارد متر مکعبی گاز خود به اروپا از طریق خطوط لوله ادامه می دهد.

نواک همچنین گفت که روسیه قصد دارد با تولید و جایگزینی سوخت فسیلی سنتی، با گزین های پاک، به یک بازیگر جهانی در اقتصاد هیدروژن تبدیل شود.

هیدروژن را می توان با استفاده از انرژی تجدیدپذیر برای تقسیم مولکول های آب در فرآیندی که به عنوان الکترولیز شناخته می شود و یا با جدا کردن دی اکسید کربن از گاز از طریق تجزیه بر اثر حرارت، تولید کرد. نواک گفت که روسیه قادر به انجام هر دو کار بوده است و همچنین در حال توسعه فناوری برای جذب انتشار کربن ایجاد در هنگام تولید هیدروژن است تا با استفاده از کانال های انتقال گاز موجود، یک گاز "سبز" واقعی به مشتریان خود ارائه دهد.

منبع: Guardian

https://zistonline.com/vdcfymdc.w6dmyagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما