تاریخ انتشار :سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب : 83292
زیست آنلاین: اثرات تغییرات اقلیمی مانند سیل، خشکسالی، هوای گرم و حمله ملخ ها به قاره آفریقا، این قاره را به شدت تحت تأثیر قرار داده است و شرایط به مراتب بدتری برای منابع غذایی، اقتصادی و بهداشتی این منطقه در پیش است.
تغییرات اقلیمی، تهدیدی برای آفریقای آسیب پذیر
به گزارش زیست آنلاین، بر اساس گزارش سازمان جهانی هواشناسی (WMO)، دمای این قاره 1.2 میلیارد نفری با سرعتی قابل مقایسه با سایر مناطق در حال افزایش است. دمای رو به افزایش باعث کاهش محصول می شود. کشاورزی ستون فقرات اقتصاد آفریقا است.

WMO در یک گزارش اعلام کرد: تا اواسط قرن جاری، عمده محصولات غلات که در سراسر آفریقا کشت می شوند، تحت تأثیرات منفی قرار خواهدن گرفت.

پیش بینی می شود در غرب و مرکز آفریقای 13 درصد، در شمال آفریقا 11 درصد و در شرق و جنوب آفریقای 8 درصد کاهش محصول اتفاق بیفتد.

WMO گفت، اغلب كشورهاي آفريقايي درآمد کمی دارند و از نظر تجهیزاتی براي پاسخگويي به این معضل و ساير عواقب تغييرات اقلیمی کم توانند.

بر اساس این گزارش، بلایای طبیعی مانند طوفان های Idai و Kenneth، در سال 2019 سه کشور در جنوب آفریقا را درنوردید. این طوفان ها بیش از دو میلیون نفر را مجبور به ترک خانه های خود کرد، صدها نفر را کشت و نیم میلیون هکتار از زمین های کشاورزی را در موزامبیک نابود کرد.

در همین حال، سازمان ملل اعلام کرد در مناطق مستعد خشکسالی از جمله ساحل غرب آفریقا، تعداد افراد دارای سوءتغذیه از سال 2012 تاکنون 45 درصد افزایش یافته است.

در شاخ آفریقا، بارندگی کمتر از میانگین در سال های 2018 و 2019 منجر به کمترین تولید و برداشت غلات در سومالی از سال 1995 شد.

بر اساس مطالعه "تأثیر طولانی مدت" که در این گزارش به آن اشاره شده است، تولید ناخالص داخلی آفریقا با افزایش دما، بین 2.25 تا 12.12 درصد کاهش می یابد. 

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcdxx0j.yt0sn6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما