تاریخ انتشار :دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 83286
زیست آنلاین: این عینک آفتابی، اولین محصولی است که از تلاش مجموعه Ocean Cleanup برای از جمع آوری پلاستیک از اقیانوس ها تولید شده است.
تولید عینک آفتابی از پسماند پلاستیکی
به گزارش زیست آنلاین، در اواخر سال 2019، اعضای Ocean Cleanup اولین بار زباله های پلاستیکی را از اقیانوس آرام جمع آوری و ثابت کرد که می تواند پلاستیک را از سطح آب جمع کند.

اما پس از آن، مانع بعدی برای تلاش چندین ساله این شرکت برای اثبات اثربخشی آن به وجود آمد: چگونه می توان این پلاستیک ها را بازیافت کرد تا دوباره به پسماند تبدیل نشوند.

بویان اسلات، بنیانگذار و مدیر Ocean Cleanup می گوید: "این یک چالش بزرگ بود زیرا این پسماند ها گاهی اوقات برای دهه ها وجود داشته است. بسیاری از این مواد کاملاً شکننده و تخریب شده هستند. همچنین بسیار مخلوط می باشند. نیمی از این زباله ها تور های ماهیگیری و نیمی دیگر اشیا سخت تری مانند بطری و جعبه است."

بنابراین تبدیل آن به یک ماده قابل استفاده کاملاً یک ماجراجویی بود. وقتی اواخر سال گذشته اعلام کردیم که می خواهیم این کار را انجام دهیم نمی دانستیم که آیا این کار شدنی هست یا نه. "

این مجموعه هفته گذشته از اولین محصول پلاستیکی اقیانوسی خود رونمایی کرد. یک عینک آفتابی ساخته شده از مواد جدید که توسط Yves Behar، طراح معروف، طراحی شده است.

برای رسیدن به محصول نهایی ، تیم با یک سری از شرکا همکاری کرد تا زباله هایی را که از آب بیرون آورده بودند مرتب کنند، بشویند، خرد کنند و به گلوله هایی تبدیل کنند که بتوان در تولید محصولات از آن ها استفاده کرد.

اسلات در اینباره گفت: ما مجبور شدیم یک زنجیره تأمین کاملا جدید ایجاد کنیم، زیرا این ماده ای است که قبلاً هرگز فرآوری نشده است.


عینک آفتابی در درجه اول از تورهای ماهیگیری رها شده در آب و پلاستیک HDPE ساخته شده است. برخی دیگر از انواع پلاستیک که پردازش آنها دشوارتر است، ممکن است در آینده با استفاده از فن آوری های پیشرفته بازیافت، بازیافت و به محصولات مختلف تبدیل شوند.

این شرکت از درآمد حاصل از فروش هر یک از عینک های آفتابی خود، برای تأمین بودجه ساخت نمونه های اولیه بعدی استفاده خواهد کرد.

طبق برآوردها، پنج تریلیون قطعه پلاستیک در اقیانوس های جهان وجود دارد و هر سال حدود 14 میلیون تن زباله پلاستیکی وارد اقیانوس ها می شود.

منبع:fastcompany

https://zistonline.com/vdcg3x97.ak9w74prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما