تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب : 83278
معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: همه مجوزهای محیط‌زیستی پروژه‌ها را که سازمان محیط‌زیست صادر می‌کند دو ساله است و پس از این مدت باطل می‌شوند.
مجوز محیط‌زیستی پروژه‌ها بعد از دو سال باطل می‌شود
به گزارش زیست آنلاین، مسعود تجریشی در گفت وگو با ایرنا افزود: سالانه تعداد زیادی درخواست اجرای پروژه ها با هدف دریافت مجوز زیست محیطی به سازمان محیط زیست ارسال می شود که کارشناسان سازمان بعد از بررسی و در نظر گرفتن جنبه های مختلف زیست محیطی منطقه نسبت به صدور و یا عدم صدور مجوز آن اقدام می کنند.

وی اظهار داشت: بطور قطع اجرای هر پروژه ای بسته به وسعت ابعاد در مقایس محلی، ملی، منطقه ای و بین المللی بر روی محیط زیست تاثیر خواهد گذاشت، از این رو مجریان طرح ها ملزم به رعایت و پیروی از مجموعه ای قوانین و استانداردهای زیست محیطی در محیط های مختلف مانند هوا، صوت، آب، خاک و رسوبات هستند که این استانداردها توسط سازمان حفاظت محیط زیست و با هماهنگی و همکاری ارگان های وابسته تدوین و به تصویب شورای عالی محیط زیست رسیده است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: بنابراین مجوز محیط زیستی پروژه ها را سازمان محیط زیست صادر می کند که اعتبار آنها دو ساله است چون ممکن است بعد از دو سال شرایط در منطقه مورد نظر اجرای پروژه تغییر کند و اجرای پروژه مورد نظر به صلاح نباشد از این رو آن مجوز باطل می شود و فرد یا نهاد متقاضی باید دوباره اقدام کند و بررسی ها مجدد انجام شود.

وی گفت: بر این اساس هفته گذشته مجوز انتقال آب ونک – سولگان را باطل کردیم چون بعد از گذشت دو سال اقدامی در راستای اجرای آن انجام نشده بود، مانند این پروژه های زیاد دیگری وجود دارد مانند پروژه انتقال آب خزر به سمنان که مجوز زیست محیطی آن سال گذشته صادر شد اما تاکنون اقدامی برای اجرای آن صورت نگرفته است و اگر دو سال معطل بماند مجوز آن باطل می شود، البته این پروژه بسیار بزرگ و هزینه بر است و از ابتدا هم قرار بود برای اجرای آن سرمایه گذار خصوصی پیدا شود و قرار نبود که با پول دولت اجرا شود.

تجریشی اظهار داشت: این قانون شامل همه پروژه ها از جمله گردشگری و معدنکاوی می شود و بر اساس آن هیچ پروژه ای بدون داشتن مجوز زیست محیطی اجازه اجرا ندارد و باید هم در مدت زمان دو سال که مجوز آن اعتبار دارد اقدام کند در غیر اینصورت باز هم اجازه فعالیت نخواهد داشت.

https://zistonline.com/vdch6in6.23nxqdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما