تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب : 83276
براساس تصمیمی که در کارگروه ویژه‌ فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی اتخاذ شده، "صید ترال" از ابتدای آذر امسال متوقف شد.
تصمیم جدید مجلس برای توقف صید ترال
به گزارش زیست آنلاین، سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی از تصمیم جدید مجلس برای توقف "صید ترال" خبر داد و اظهار کرد: پس از پیگیری‌ها و برگزاری جلسات متعدد و کارشناسی در فراکسیون محیط زیست مجلس و نیز  حمایت‌های ویژه آقای قالیباف رئیس مجلس و همین طور دریادار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه، توافق‌نامه‌ای در کارگروه ساماندهی صید ترال در فراکسیون محیط زیست مجلس امضا و قرار شد که صید ترال از ابتدای آذر امسال به مدت 2 سال متوقف شود.

 

وی ادامه داد: در این کارگروه ویژه نمایندگانی از همه نهادهای مرتبط اعم از قوه‌‌قضائیه، سپاه پاسداران، سازمان شیلات، وزارت جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات شیلات ایران نیز حضور داشتند که برای توقف صید ترال از ابتدای آذر امسال، اجماع بین نمایندگان این دستگاه‌ها و نهادها صورت گرفت.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس اضافه کرد: تصمیم برای توقف صید ترال از ابتدای آذر امسال به دلیل آیش دریا اتخاذ شده تا فرصتی برای بازیابی ذخایر دریایی ایجاد شود.

رفیعی در پایان با بیان اینکه 34 هزار صیاد ایرانی در سواحل جنوبی کشور از این راه امرار معاش می‌کنند، خاطرنشان کرد: صید ترال آسیب جدی به وضعیت معاش صیادان سنتی وارد کرده که با این اقدام فرصتی برای آنها نیز ایجاد شد.

صید ترال به صیدی گفته می‌شود که در آن با استفاده از توری قیف شکل، آبزیان عمق دریا کف‌روبی می‌شوند؛ اعتراض به این نوع صید به این دلیل است که استفاده از تورهای بزرگ عمقی موجب صید بی‌رویه شده و ذخایر آبی را به خطر می‌اندازد. /تسنیم

https://zistonline.com/vdcfv0dc.w6dmeagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما