تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : 83272
زیست آنلاین: میکروپلاستیک های حاصل از زباله های پلاستیکی، کل کره زمین را از برف های قطب شمال و خاک های آلپ تا اعماق اقیانوس ها آلوده کرده است.
نوزادانی که از طریق بطری شیر تغذیه می شوند روزانه میلیون ها ذره میکروپلاستیک را می بلعند
 

به گزارش زیست آنلاین، بر اساس تحقیقاتی که به عنوان یک نقطه عطف در درک قرار گرفتن انسان در معرض پلاستیک های کوچک توصیف می شود، نوزادانی که از بوسیله بطری شیر تغذیه می شوند روزانه میلیون ها ذره میکروپلاستیک را می بلعند.  

دانشمندان دریافتند كه فرآیند استریل كردن بطری های پلاستیكی در دمای بالا و  فرمول تهیه شیر باعث می شود كه بطری ها، میلیون ها میکروپلاستیک و حتی تریلیون ها نانو پلاستیك كوچكتر بجای بگذارند.  

بطری های پلی پروپیلن آزمایش شده، 82 درصد از بازار جهانی را تشکیل می دهند. پلی پروپیلن یکی از رایج ترین پلاستیک ها است و آزمایش های اولیه دانشمندان نشان داد که کتری ها و ظروف غذا نیز میلیون ها ریز پلاستیک در هر لیتر مایع تولید می کنند.  

پیش از این اثبات شده بود که میکرو پلاستیک های موجود در محیط زیست، مواد غذایی و نوشیدنی انسان را آلوده می کنند، اما این مطالعه نشان می دهد که تهیه مواد غذایی در ظروف پلاستیکی می تواند انسان را هزاران برابر بیشتر در معرض میکروپلاستیک ها قرار بدهد.  

اثرات آن بر سلامتی ناشناخته است و دانشمندان می گویند نیاز فوری برای ارزیابی موضوع، به ویژه برای نوزادان وجود دارد. این تیم همچنین دستورالعمل های استریل کردن را برای کاهش قرار گرفتن در معرض میکروپلاستیک تهیه کرده است.  

مردم قبلاً می دانستند که میکروپلاستیک را از طریق غذا و آب مصرف می کنند و آنها را تنفس می کنند. به طور خاص، چای کیسه ای و آب آشامیدنی که در بطری های پلاستیکی فروخته می شود حاوی میکرو پلاستیک است. دانشمندان نگران هستند که میکروپلاستیک ها ممکن است عوامل بیماری زا یا مواد سمی را وارد بدن کنند.  

میکروپلاستیک های حاصل از زباله های پلاستیکی، کل کره زمین را از برف های قطب شمال و خاک های آلپ تا اعماق اقیانوس ها آلوده کرده است. منبع: guardian  

https://zistonline.com/vdcb55bw.rhbfzpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما