تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : 83267
زیست آنلاین: بررسی ها نشان می دهد که فقط یک چهارم گونه ها در اروپا از وضعیت حفاظت خوبی برخوردار هستند.
بیشتر زیستگاههای کلیدی اروپا در شرایط بدی قرار دارند
به گزارش زیست آنلاین، بر اساس یک گزارش، اکثریت قریب به اتفاق مناطق محافظت شده در سراسر اروپا در شرایط نامناسب یا بد قرار دارند و گونه های حیاتی و زیستگاه های آنها با وجود هدف‌گذاری برای محافظت از آنها همچنان رو به زوال اند.

در ارزیابی وضعیت طبیعت در اتحادیه اروپا 2013-2018 توسط آژانس محیط زیست اروپا، فقط یک چهارم از گونه های اروپا دارای وضعیت حفاظتی خوب ارزیابی می شوند، در حالی که 80 درصد از زیستگاه های کلیدی در سراسر قاره در شرایط بد یا نامناسب قرار دارند

كمتر از نیمی از گونه های پرندگان وضعیت رشد مناسبی دارند، اما این كاهش پنج درصدی از سال 2015 است، كه نشان می دهد روند جهت نادرستی دارد.

"ویرجینیوس سرکیوینیش"، کمیسیونر محیط زیست، اقیانوس ها و شیلات اتحادیه اروپا گفت: این گزارش به وضوح نشان می دهد که ما هنوز در حال از دست دادن سیستم حیاتی خود هستیم. ما باید فوراً به تعهدات موجود در استراتژی جدید تنوع زیستی اتحادیه اروپا بپردازیم تا این کاهش را به سود طبیعت، مردم، آب و هوا و اقتصاد معکوس کنیم.

وضعیت نامناسب محیط زیست طبیعی اروپا بیشتر به دلیل کشاورزی فشرده است.

سیاست مشترک کشاورزی اتحادیه اروپا (CAP) علیرغم حرکت به زحمت اعطای پاداش به کشاورزان برای برخی اقداماتشان برای در اولویت قرار دادن محیط زیست، تمایل دارد کشاورزی فشرده را تشویق کند.

 

مایکل اوبرین، عضو واحد حفاظت از طبیعت کمیسیون اروپا می گوید فشارها بر طبیعت بسیار بیشتر از راه حل هایی است که ما در حال حاضر ارائه می دهیم. کشاورزی در حال تعادل هنوز فشار زیادی بر طبیعت وارد می کند. منبع: guardian https://zistonline.com/vdcfe0dc.w6dmvagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما