تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب : 83265
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست از ابلاغیه جدید این سازمان برای ممنوعیت استفاده از سوخت "مازوت" در نیروگاه‌ها خبر داد و جزئیاتی از علت آن را نیز تشریح کرد.
چرا استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه‌ها ممنوع شد
به گزارش زیست آنلاین، مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست از ابلاغیه جدید این سازمان برای ممنوعیت استفاده از سوخت "مازوت" برای نیروگاه‌‌ها خبر داد و اظهار کرد: یکی از موارد مهمی که اغلب در آلودگی هوای شهرهای بزرگ، به‌خصوص در فصول سرد سال تأثیرگذار است، سوخت نیروگاه‌هاست.

وی ادامه داد: بر همین اساس، در ابلاغیه‌‌ای جدید، استفاده از سوخت "مازوت" که ماده‌ای سرطان‌زا و برای سلامتی افراد بسیار مضر است را در نیروگاه‌ها ممنوع کردیم، البته اجرای این دستورالعمل منوط به صرفه‌جویی حداکثری شهروندان ساکن در شهرهای بزرگ و پرجمعیت است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه امسال در زمینه آلودگی هوا با شرایط ویژه‌ای مواجه هستیم، گفت: شیوع بیماری کرونا شرایط ویژه‌ای را در دوران آلودگی و وارونگی هوا ایجاد کرده که افراد با شرایط خاص و بیماری‌های زمینه‌ای باید بیش از سایرین مراقبت کنند.

تجریشی، یکی از راه‌های مؤثر در مواجه با شرایط ویژه امسال به دلیل همزمانی کرونا و آلودگی هوا را، اصلاح الگوهای ترافیکی دانست و افزود: تمهیدات جدیدی برای آسان‌تر شدن تردد خودروها در شهرهای بزرگ و کلانشهرها به دلیل همزمانی کرونا و آلودگی هوا اندیشیده شده که پس از تأیید از سوی ستاد ملی مقابله کرونا، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی اضافه کرد: پیشنهاداتی به ستاد ملی مقابله با کرونا برای مواجهه با همزمانی شیوع بیماری کرونا و آلودگی هوا ارائه شده که این پیشنهادات خیلی سخت و پیچیده نیست.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست، در عین حال از شهروندان شهرهای بزرگ و پرجمعیت خواست تا امسال بیش از گذشته در مصرف گازِ خانگی صرفه‌جویی کنند تا شاهد استفاده کمتری از سوخت "مازوت" در نیروگاه‌ها برای تأمین برق باشیم.

به گزارش تسنیم، تجریشی در پایان خاطرنشان کرد: افزایش ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در فصول پاییز و زمستان امسال، به دلیل شیوع بیماری کرونا، بیش از گذشته زنگ خطر را برای شهروندان شهرهای بزرگ و کلانشهر به صدا در آورده که باید تمهیدات لازم جهت مدیریت شرایط پیشِ رو صورت گیرد.

https://zistonline.com/vdcdkx0j.yt0s96a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما