تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب : 83256
زیست آنلاین: کشتی Oceanbird ممکن است مانند کشتی نسل آینده به نظر برسد، اما به تاریخ دریایی باستان باز می گردد. زیرا انرژی آن توسط باد تأمین می شود.
بزرگترین کشتی بادی جهان در سوئد ساخته خواهد شد
به گزارش زیست آنلاین، این کشتی حمل کننده خودرو، توسط Wallenius Marine، شرکت کشتی سازی سوئدی، با حمایت دولت سوئد و چندین موسسه تحقیقاتی در حال طراحی است.

این کشتی با ظرفیت 7000 وسیله نقلیه و طول 650 فوتی، اندازه ای مشابه کشتی های حمل کننده اتومبیل معمولی دارد، اما کاملا متفاوت است.

در بالای بدنه کشتی پنج بادبان قرار دارد که طول هر کدام 260 فوت است. بادبان ها که قادر به چرخش 360 درجه و بدون برخورد با یکدیگر هستند، می توانند به منظور عبور از پل ها یا مقاومت در برابر آب و هوای طوفانی، تا 195 فوت کوتاه شوند.

بادبان ها که از فولاد و مواد کامپوزیتی ساخته می شوند، باید این اندازه باشند تا نیروی محرکه کافی برای کشتی سی و پنج هزار تنی تولید کنند.

مایکل رازولا، مدیر پروژه تحقیقاتی Oceanbird در Wallenius Marine می گوید اگر چه اصول کلی بادبان ها جدید نیست، اما طراحی بادبان Oceanbird یک چالش بوده است. چرا که این بلندترین بادبان هایی هستند که تاکنون ساخته شده اند.

این کشتی، در بالاترین نقطه خود، بیش از 328 فوت از سطح آب ارتفاع دارد و هنگامی که به سمت بالا حرکت می کنید، جهت و سرعت باد  تغییر زیادی می کند.

صنعت حمل و نقل دریایی برای کاهش انتشار دی اکسید کربن و سایر گازهای گلخانه ای تحت فشار است. طبق گزارش سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) سازمان ملل، حمل و نقل دریایی، عامل 2.89 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای که توسط فعالیت های انسانی در جهان در  سال 2018 تولید شد، است.

در همان سال، IMO کاهش 50 درصدی اجباری انتشار گازهای گلخانه ای سالانه تا سال 2050، برای رسیدن به انتشار صفر در سریعترین زمان ممکن در این قرن را اعلام کرد.

کشتی Oceanbird به گونه ای طراحی شده است که از این اهداف فراتر رود. این کشتی 90 درصد، دی اکسید کربن کمتری نسبت به کشتی های متداول حمل کننده اتومبیل منتشر می کند.

منبع: cnn

https://zistonline.com/vdcd9x0j.yt0sk6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما