تاریخ انتشار :شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب : 83254
براساس تحقیقی که اخیرا منتشر شده است، جهان می تواند با سرمایه گذاری یک دهم از بسته 12 میلیارد دلاری برنامه ریزی شده بهبودی و بازیابی شرایط ناشی از کرونا، با کاهش وابستگی به سوخت های فسیلی، در مسیر جلوگیری از تغییرات فاجعه بار آب و هوایی قدم بردارد.
اهداف اقلیمی پاریس قابل دستیابی است
به گزارش زیست آنلاین، دانشمندان می گویند این بسته که حدود 15 درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی، یا سه برابر تعهدات پس از بحران مالی سال 2008  است، می تواند محوری در دستیابی به اهداف دمایی توافقنامه پاریس باشد.

"جری راگلج"، یکی از نویسندگان این مقاله می گوید، این کاملاً منطقی است که نه تنها فقط اقتصاد خود را با مراقبت تسکینی زنده نگه دارید، بلکه اقتصاد خود را بازسازی کنید تا برای آینده آماده باشد.

 بلندپروازانه ترین هدف در توافق نامه پاریس کنترل افزایش درجه حرارت جهان کمتر از 1.5 درجه سانتیگراد است که به گفته دانشمندان می تواند از بلایای بسیار شدیدتری، از آتش سوزی و طوفان ها گرفته تا سیلاب ها جلوگیری کند.

اگر دولت ها از 10 درصد بسته مالی برنامه ریزی شده برای حمایت از پروژه های سازگار با آب و هوا مانند انرژی های تجدیدپذیر یا بهره وری انرژی در هر سال، طی پنج سال آینده استفاده کنند، جهان می تواند به این هدف دست پیدا کند.

همچنین سرمایه گذاران دولتی و خصوصی برای شروع چرخش اقتصاد جهانی به سمت انتشار صفر خالص کربن، تحت برنامه های موجود آب و هوایی، باید سرمایه گذاری در بخشهای سنگین سوخت فسیلی را طی 5 سال آینده، از 1.1 تریلیون دلار به 800 میلیارد دلار کاهش دهند.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcba5bw.rhbfspiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما