تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب : 83247
زیست آنلاین: رئیس سازمان جهانی هواشناسی (WMO) گفت که ایالات متحده باید در تعیین اهداف بلند پروازانه برای خنثی کردن کربن به اتحادیه اروپا و چین بپیوندد.
آمریکا باید به اتحادیه اروپا و چین بپیوندد
به گزارش زیست آنلاین، رئیس جمهور چین، شی جین پینگ، ماه گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که چین قصد دارد تا سال 2060 کربن خنثی شود. این در حالی است که اتحادیه اروپا متعهد شده است تا سال 2050 به چنین دستاوردی برسد.

پتری تالاس، دبیرکل WMO، در جلسه توجیهی در ژنو گفت: "در کل من فکر می کنم که این اعلامیه عالی است، زیرا حداقل کشورهای اتحادیه اروپا و چین اکنون دلیل مشترکی دارند و این خبر بسیار خوبی است. من امیدوارم که ایالات متحده نیز در آینده نزدیک به آن ها بپیوندد."

پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا توافق نامه آب و هوایی پاریس با نزدیک به 200 امضا کننده را، توافق یک طرفه خواند و از چین به عنوان بزرگترین منتشر کننده کربن در جهان انتقاد کرد، شی، از تریبون سازمان ملل متحد استفاده کرد و خواستار اقدامات چند جانبه در مورد تغییرات اقلیمی شد.

تالاس می گوید: اگر در کاهش بحران آب و هوا شکست بخوریم، مشکلاتی را می بینیم که از نظر درد و رنج انسانی و همچنین خسارات اقتصادی، بسیار متفاوت خواهند بود.

وی افزود در ایالات متحده پیشرفت های خوبی به ویژه در بخش خصوصی حاصل شده است و چندین ایالت در فن آوری های مربوط به آّ و هوا سرمایه گذاری کرده اند.

وی در پاسخ به سوال تلویزیون مرکزی چین گفت: چین 25 درصد از تولید گازهای گلخانه ای در جهان را بر عهده دارد و یکی از مهمترین چالش های شما این است که تولید انرژی شما بشدت بر نیروگاه های زغال سنگ متکی است.

WMO در ماه جولای اعلام کرد دمای کره زمین طی پنج سال آینده همچنان گرم خواهد شد و حتی ممکن است به طور موقت به بیش از 1.5 درجه سانتیگراد بالاتر از سطح پیش از صنعتی شدن برسد. دانشمندان 1.5 درجه سانتیگراد را برای جلوگیری از تغییرات اقلیمی فاجعه بار تعیین کردند. اما چین در زمینه انرژی های تجدیدپذیر، مانند انرژی خورشیدی و بادی، سرمایه گذاری های بی سابقه ای انجام داده و به صادر کننده فناوری های مرتبط، به سراسر جهان تبدیل شده است.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcd5x0j.yt0so6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما