تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب : 83242
زیست آنلاین: بر اساس تجزیه و تحلیل سازمان غیر دولتی حمل و نقل و محیط زیست (T&E)، وسایل نقلیه الکتریکی در نیمه اول سال 2020, 8 درصد از فروش اتومبیل در اروپا را به خود اختصاص داد که نسبت به سال گذشته، رشد سه برابری را نشان داد.
سه برابر شدن سهم خودروهای الکتریکی در بازار اروپا
به گزارش زیست آنلاین، بر اساس تجزیه و تحلیل سازمان غیر دولتی حمل و نقل و محیط زیست (T&E)، وسایل نقلیه الکتریکی در نیمه اول سال 2020, 8 درصد از فروش اتومبیل در اروپا را به خود اختصاص داد که نسبت به سال گذشته، رشد سه برابری را نشان داد.

در حالی که شیوع ویروس کرونا، در مجموع فروش خودرو را به شدت کاهش داده است، فروش خودروهای الکتریکی شامل هر دو مدل باتری و هیبریدی پلاگین افزایش یافته است.

این سازمان گفت آمارها نشان می دهد فروش خودروهای الکتریکی، در منطقه اقتصادی اروپا (EEA) در مقایسه با نیمه اول سال گذشته، سه برابر شده است.

پیش بینی می شود فروش کل این وسایل نقلیه برقی در سال جاری تقریباً دو برابر شده و به یک میلیون دستگاه برسد.

T&E افزایش فروش را ناشی از سختگیرانه تر شدن استاندارد آلایندگی خودروهای اتحادیه اروپا که امسال اعمال شد و مشوق های خرید پس از همه گیری کرونا در آلمان و فرانسه دانست.

این سازمان غیردولتی انتظار دارد که خودروسازان استانداردهای آلایندگی سال 2020 را در نظر بگیرند، که این امر باعث می شود بازار خودروهای برقی و هیبریدی پلاگین، با سه برابر شدن، فروش خود در بازار اقتصادی اروپا در سال 2020 را به 10 درصد افزایش دهد.

T&E از اتحادیه اروپا خواست اهداف سختگیرانه تری در مورد انتشار آلاینده ها در آینده تعیین کند تا این اطمینان بوجود آید که وسایل نقلیه الکتریکی از تولید مدلهای خودروهای آلاینده، جلوگیری می کنند.

شاسی بلند ها با سوخت گازوئیل نیز در نیمه اول سال 2020، ۳۹ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دادند.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcirrav.t1ap52bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما