تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب : 83237
برق تولیدی از پنل های فتوولتائیک به دلیل نیاز به نور خورشید که فقط در طول روز مهیا است، گران قیمت‌تر از سایر برق‌های تولیدی از روش‌های دیگر است.
برق خورشیدی، گران‌ترین برق دنیا
به گزارش زیست آنلاین، طبق آخرین آمار‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا، در سال ۲۰۱۹، میانگین قیمت عمده فروشی برق تولید شده توسط فناوری فتوولتائیک خورشیدی (PV) در ایالات متحده به طور قابل توجهی بالاتر از متوسط ​​قیمت عمده فروشی برق از سایر فن‌آوری‌ها بود بطوری‌که میانگین قیمت عمده فروشی برای برق تولید شده توسط PV خورشیدی ۸۳ دلار به ازای هر مگاوات ساعت (مگاوات ساعت) در سال ۲۰۱۹ بود، که بیش از دو برابر قیمت پرداخت شده به تولید کنندگان برای برق تولید شده توسط باد، سوخت‌های فسیلی یا هسته‌ای است.
برق خورشیدی، گران ترین برق دنیا
 
  

فتوولتائیک سیستمی است که قادر به تبدیل مستقیم انرژی خورشیدی به انرژی الکتریسیته می‌باشد. استفاده از سیستم‌های فتوولتائیک به ما این قابلیت را می‌دهد که محیط زیست پاکیزه‌ای داشته باشیم، چرا که سیستم تولید الکتریسیته فتوولتائیک اثرات جانبی بسیار ناچیزی بر طبیعت دارد. به پدیده‌ای که در اثر تابش نور بدون استفاده از مکانیزم‌های محرک، الکتریسیته تولید کند پدیده فتوولتائیک و به هر سیستمی که از این پدیده استفاده کند سیستم فتوولتائیک گویند.

البته لازم به ذکر است متوسط ​​قیمت عمده فروشی بیشتر برای PV خورشیدی نسبت به سایر فن‌آوری‌ها تا حدودی توسط جغرافیا و زمان تعیین می‌شود.

قیمت عمده فروشی برق قیمت‌هایی است که خرده فروشان برق مانند آب و برق برای تولیدکنندگان برق مانند صاحبان نیروگاه‌ها و گردانندگان آن می‌پردازند. در بازار‌های عمده فروشی، قیمت برق براساس تغییر در تقاضای برق، قیمت سوخت‌هایی که نیروگاه‌ها برای تولید برق استفاده می‌کنند و در دسترس بودن منابع تولید سوخت تغییر می‌کند.

تقریباً یک سوم ظرفیت PV خورشیدی ایالات متحده در کالیفرنیا واقع شده است، جایی که متوسط ​​قیمت برق عمده فروشی در همه فناوری‌ها ۷۴ دلار برای هر مگاوات ساعت در سال ۲۰۱۹ بود، که بیش از دو برابر میانگین کلی قیمت برق یعنی ۳۶ دلار در مگاوات ساعت است.

برق خورشیدی، گران ترین برق دنیا
قیمت عمده فروشی باد نیز به طور مشابه تحت تأثیر جغرافیا قرار دارد. در مجموع به دلیل بادخیز بودن اغلب مناطق و سهولت تولید برق بادی، قیمت آن در بازار‌های عمده فروشی نسبتا پایین‌تر از سایر روش‌های تولید برق است.

گفتنی است مزارع بادی در تگزاس، اوکلاهما و کانزاس در مجموع ۴۵ ٪ از کل باد ایالات متحده در سال ۲۰۱۹ را تولید کردند. متوسط ​​قیمت عمده فروشی باد در این ایالت‌ها ۲۶ دلار در مگاوات ساعت بود که در مقایسه با قیمت ۴۷ دلاری تولید برق بادی در سایر ایالت‌ها بسیار پایین‌تر بود. از این رو قیمت عمده فروشی باد در تگزاس، اوکلاهما و کانزاس کمتر است، زیرا منابع مطلوب باد هزینه‌های تولید باد را کاهش می‌دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، از سوی دیگر وقتی تقاضای برق در یک منطقه بیشتر باشد، قیمت عمده فروشی برق به طور کلی بیشتر است. از آنجا که تقاضای مصرف کننده برای برق در طول روز متفاوت است، زمان تولید نیز بر قیمت عمده تأثیر می‌گذارد. همچنین باید در نظر داشت که روش خورشیدی PV فقط در طول روز برق تولید می‌کند یعنی درست زمانی که تقاضای برق و قیمت عمده فروشی برق بیشتر است، اما توربین‌های بادی هر زمان که باد می‌وزد برق تولید می‌کنند. در سال ۲۰۱۹، بیش از نیمی از تولید باد در شب رخ داده است، و در نتیجه قیمت‌های عمده فروشی عمده برق بادی نسبت به برق خورشیدی به دلیل تقاضای پایین برق در شب، کمتر است.

https://zistonline.com/vdccmiq4.2bq118laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما