تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 83235
زیست آنلاین: بویان اسلات، مخترع جوان هلندی، حذف پلاستیک از اقیانوس ها را ماموریت خود قرار داده است. سازمان او، The Ocean Cleanup، با موفقیت پاکسازی آلودگی هایی را که در منطقه بزرگ انباشت زباله در اقیانوس آرام اقیانوس آرام وجود دارد، آغاز کرده است.
پاکسازی آلوده ترین رودخانه های جهان برای نجات اقیانوس ها
 

به گزارش زیست آنلاین، بویان اسلات، مخترع جوان هلندی، حذف پلاستیک از اقیانوس ها را ماموریت خود قرار داده است. سازمان او، The Ocean Cleanup، با موفقیت پاکسازی آلودگی هایی را که در منطقه بزرگ انباشت زباله در اقیانوس آرام اقیانوس آرام وجود دارد، آغاز کرده است.

 اما سالانه میلیون ها تن پلاستیک وارد اقیانوس ها می شود که تقریباً همه آنها از رودخانه ها وارد اقیانوس ها می شوند.  

بر اساس مطالعه ای که در سال 2017 توسط مرکز تحقیقات محیطی هلمهولتز انجام شد، تنها 10 رودخانه، عامل حدود 90 درصد کل آلودگی های پلاستیک هستند.  

اسلات به سی ان ان گفت: "بنابراین ما معتقدیم اگر روی بدترین رودخانه ها تمرکز کنیم، می توانیم سریعترین و مقرون به صرفه ترین روش را برای جلوگیری از رسیدن پلاستیک بیشتر به اقیانوس ها داشته باشیم. "  

The Ocean Cleanup در حال استفاده از زباله جمع کن های شناور به نام "Interceptors" است. اولین Interceptor برای بیرون آوردن پلاستیک از آبراهی به نام Cengkareng در جاکارتا، راهی اندونزی شد.  

Interceptor دوم در حال جمع آوری زباله هایی است که در رودخانه کلنگ در کوالالامپور مالزی وجود دارد.  

در آن سوی جهان، اخیراً Interceptor دیگری شروع به رفع آلودگی رودخانه، در مجاورت دهانه ریو اوزاما در جمهوری دومنیکن کرده است.  

The Ocean Cleanup در حال کار با دولت های محلی و جوامع برای کمک به بازیابی پلاستیکی است که Interceptor ها جمع آوری می کنند.  

هدف این سازمان پاکسازی هزار رودخانه آلوده طی 5 سال است. اسلات به سی ان ان گفت که Interceptor ها به زودی به ویتنام، تایلند، جامائیکا و لس آنجلس در ایالات متحده اعزام می شوند. ما روزانه چندین تن پلاستیک از آب خارج می کنیم. ما می دانیم که در یک گام نمی شود جادو کرد. اما ما قدم به قدم در حال انجام آن هستیم.  

منبع: cnn  

https://zistonline.com/vdcamuna.49nee15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما