تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب : 83232
معاون مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: توسعه انرژی‌های نو راهی موثر برای بهبود کیفیت هوا است که بطور قطع با تخصیص عوارض آلایندگی صنایع کشور می‌توان به این هدف رسید.
بهبود کیفیت هوا با تخصیص عوارض آلایندگی صنایع کشور
به گزارش زیست آنلاین، داریوش گل‌علیزاده افزود: به گفته رییس سازمان حفاظت محیط زیست، با توجه به تنوع و گستردگی صنایع کشور فقط هفت درصد این صنایع آلاینده پایش می‌شوند در حالیکه با تخصیص عوارضی آلایندگی صنایع تا چند سال آینده پایش به ۲۰ درصد می رسد.

وی با بیان اینکه هنوز سازمان استاندارد به موضوع مردود شدن خودروهای زیر یکسال در معاینه فنی، ورود نکرده است، اظهار داشت: یکی از دلایل اصلی آلودگی هوا تردد خودروهای فرسوده در سطح شهر است که بر این اساس معاینه فنی به موقع این خودروها نقش اساسی در کاهش آلودگی هوا دارد.

معاون مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست بیشترین آلوده کننده‌های محیط زیست را خودروهای دیزلی، فرسوده و نیروگاه‌هایی با سوخت مازوت اعلام کرد و گفت: این آلوده کننده‌ها حدود ۸۰ درصد در آلودگی هوا نقش دارند.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ اقدام جدی برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده انجام نشده است، افزود: بیش از ۵۴ درصد از خودروهای عمومی شهر تهران فرسوده است.
 
به گزارش سازمان  حفاظت محیط زیست، گل‌علیزاده با توجه به بهبود کیفیت سوخت گفت: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، توسعه انرژی نو و برقی کردن موتور سیکلت ها در نهایت باید به بهبود و ایجاد هوای پاک بیانجامد اما تاکنون برنامه ریزی های انجام شده درا ین زمینه کافی نبوده است.
 
وی ضمن هشدار به برنامه ریزی های شهری گفت: کلانشهرهایی مانند تهران بیش از ظرفیت خودپالایی بارگذاری شده است.

https://zistonline.com/vdchiin6.23nxxdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما