تاریخ انتشار :شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب : 83228
پروژه "بهینه‌سازی انرژی و محیط‌ زیست در ساختمان" که در دستور کار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است، پیش‌بینی می‌شود اجرای آن از انتشار ۱۲ هزار و ۸۰۰ تن دی‌اکسیدکربن پیشگیری کند.
 کاهش بیش از ۱۲هزار تن دی‌اکسیدکربن با اجرای طرح بهینه‌سازی انرژی در ساختمان
به گزارش زیست آنلاین، پروژه "بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست در ساختمان" با هدف کاهش تولید گاز CO۲ با همکاری مشترکی میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دفتر عمران سازمان ملل متحدد (UNDP) و صندوق تسهیلات محیط‌زیست (GEF) است که در سه بخش «قوانین و مقررات»، «پروژه‌های پایلوت و بازار بهینه‌سازی انرژی» و «آموزش تخصصی و آگاهی‌بخشی عمومی» اجرایی می‌شود.

این سه بخش به «تفصیل، بررسی و بازبینی اسناد سیاستی، برای طراحی برنامه راهبردی و عملیاتی بین بخشی و اجرای آن»، «ارزیابی و صحت‌سنجی پروژه‌های پایلوت کارایی انرژی و محیط‌زیست در ساختمان‌های نمونه» و «ایجاد تحول در ساختار بازار انرژی بخش ساختمان با آموزش تمام ذینفعان زنجیره ارزش کارایی انرژی و محیط زیست» می‌پردازد.

اجرای «طرح‌های پایلوت و راه‌کارهای بهینه‌سازی انرژی» تا کنون در ۱۹۶ ساختمان (۴۳ ساختمان اداری- عمومی و ۱۵۳ ساختمان مسکونی) در مجموع با زیربنای ۹۸۰ هزار متر مربع اجرا شده و در ۲۳۴ ساختمان (۳۷ اداری- عمومی و ۱۶۷ مسکونی) در حال اجرا است.

از دیگر دستاوردهای این پروژه می‌توان به مشارکت ۳۰ شرکت خصوصی، ۱۵ سازمان دولتی و ۵ انجمن تخصصی- صنفی و ۱۰ شرکت استارتاپی اشاره کرد. 

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام معاونت علمی، اجرای این طرح در ساختمان‌های مدنظر می‌تواند به صرفه‌جویی پنج میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب گاز و ۶ هزار و ۸۰۰ مگاوات ساعت برق معادل ۱۰۳ هزار بشکه نفت خام منجر شود. این کار از انتشار ۱۲ هزار و ۸۰۰ تن معادل دی‌اکسیدکربن جلوگیری می‌کند.

https://zistonline.com/vdcc4iq4.2bq1i8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما