تاریخ انتشار :شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : 83225
زیست آنلاین: مهندسان بلژیکی یک "جارو برقی" غول پیکر ساخته اند تا یک ذخیره گاه طبیعی این کشور را از میلیون ها قطعه پلاستیکی بسیار کوچک که جمع آوری آن ها بصورت دستی بسیار سخت است، پاکسازی کند.
جارویی غول پیکر برای پاکسازی طبیعت از پلاستیک
به گزارش زیست آنلاین، ذخیره گاه Galgeschoor، که مکانی باتلاقی و نمکزاری در شهر بندری آنتورپ است، مملو از ذرات پلاستیکی شده است که طی سالها از زباله های تولید شده توسط صنعت و شهرهای کنار رود Scheldt که در آن جا رها شده اند، تشکیل شده است.

مقامات این بندر سال گذشته مسابقه ای را برای طراحی یک راه حل برای پاکسازی منطقه از آلودگی که محل زندگی گونه های پرندگان در معرض خطر انقراض است، برگزار کردند.

برنده، یک هوور بزرگ، به نام 'Nul-o-Plastic' است که توسط Envisan، بخش محیط زیست شرکت زیرساخت های دریاییJan De Nul Group ساخته شده است.

مهندس تام ون وورن، مسئول هماهنگی پروژه، به رویترز گفت "این یک جارو برقی است که واقعاً هوشمندانه کار می کند و با این شرایط سازگار است. "

لاستیک های دستگاه اختلال خاک را محدود می کند و مکانیسم مکش آن طوری طراحی شده است تا به  گیاهان آسیب نرساند.

هدف این است که تقریباً 7.5 تن ذره پلاستیکی از محل انباشت خارج شود. اولین آزمایش در اواخر این ماه به پایان می رسد.

در حال حاضر، کمتر از یک سوم از زباله های پلاستیکی در اروپا بازیافت می شود. برای کمک به مهار زباله های کوچک، اتحادیه اروپا در حال برنامه ریزی برای اتخاذ قوانین جدیدی است که در آن تمام بسته بندی ها قابلیت استفاده مجدد یا بازیافت داشته باشند و استفاده از کارد و چنگال پلاستیکی و نی های یکبار مصرف را از سال 2021 ممنوع خواهد کرد.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcji8eo.uqet8zsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما