تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب : 83210
زیست آنلاین: شرکت های غذایی در انگلیس از جمله مک دونالد از دولت می خواهند قوانینی را که برای حفاظت از جنگل های بارانی طراحی شده است سخت تر کند.
حمایت شرکت های بزرگ از قانون مقابله با جنگل زدایی در انگلیس
دولتمردان انگلیس در حال تدوین قانون جدیدی هستند که شرکت های بزرگ را از استفاده از محصولات زمین هایی که بصورت غیرقانونی جنگل زدایی شده اند، منع می کند.

اما شرکت ها می گویند این قانون باید در مورد همه جنگل زدایی ها اعم از قانونی یا غیرقانونی اعمال شود. چرا که اگر درختان به طور قانونی یا غیر قانونی قطع شوند، تأثیر آن بر آب و هوا و طبیعت یکسان است.

این شرکت ها در روز پایانی طرح مشاوره ای حفاظت از جنگل ها نامه ای به دولت نوشتند. در این نامه آمده است: "محدود کردن جنگل زدایی غیرقانونی، منجر به توقف از بین رفتن اکوسیستم های طبیعی نخواهد شد، به ویژه هنگامی که دولت ها در مورد اینکه چه اقدامی قانونی است، محتاط هستند.

برخی از 21 شرکتی که این نامه را تهیه کرند عبارتند از Unilever ، Tesco ، Lidl ، Nando's ، Nestle ،Greencore و Pilgrim's Pride است.

در حال حاضر برنامه های دولت فقط شامل شرکتهای بزرگی از جمله این شرکتها می شود، اما امضا کنندگان می گویند که این امر به شرکتهای کوچکتر امکان ادامه واردات مقدار زیادی کالا از زمینهای جنگلی قبلی را می دهد. آنها برای ایجاد شرایط برابر تلاش می کنند تا شرکت های کوچکتر مزیت رقابتی کسب نکنند.

این نامه نوعی موفقیت برای فعالان محیط زیست است. آنها مدت ها استدلال می کردند که اگر واردات مواد غذایی یا علوفه مانند گوشت گاو، کاکائو، سویا، لاستیک و روغن پالم به تخریب محیط زیست در خارج از کشور کمک کند، محافظت از زمین های خود که مورد تایید نخست وزیر نیز می باشد، برای انگلستان بی معنی است. 

طبق نظرسنجی اخیر گروه محیط زیست WWF، شصت و هفت درصد از مصرف کنندگان انگلیسی اظهار داشتند که می خواهند دولت برای حل این مسئله اقدامات بیشتری انجام دهد. حدود 81 درصد از پاسخ دهندگان نیز خواستار شفافیت بیشتر در مورد منشا محصولات وارد شده به انگلیس بودند.
تخمین زده می شود قطع درختان و پاکسازی زمین، که معمولاً برای کشاورزی انجام می شود، عامل انتشار 11 درصد گازهای گلخانه ای جهان است.
منبع: bbc

https://zistonline.com/vdcdzx0j.yt0sf6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما